Alfa Romeo Stelvio kao rabljeni. Ovo je puno više od vozačkog SUV-a

LANSIRAN 2017. godine, Stelvio je predstavljao radikalan zaokret za Alfa Romeo, iako je tvrtka s ulaskom u SUV segment čekala dulje od većine konkurenata.
Izvršni direktor Reid Bigland je svojevremeno na predstavljanju izjavio: "Stelvio je prvo Alfa Romeo, a tek onda SUV." Vjeran tim riječima, Alfa je ponudila atraktivan automobil povišene karoserije koji je bio jednako poželjan kao i njegovi talentirani njemački suvremenici, uz osjetnu dinamičku prednost. Danas se na britanskom tržištu rani primjerci s visokom kilometražom mogu pronaći za samo 10.000 funti, no s budžetom od 15.000 funti osigurat ćete očuvaniji model s razumnijom kilometražom. Budući da je Stelvio tijekom svoje osmogodišnje povijesti (2017. - 2025.) doživio tek minimalne promjene, čak i stariji modeli ne izgledaju zastarjelo.
Oprema i praktičnost
Prilikom lansiranja, kupcima su na raspolaganju bile razine opreme Stelvio, Super, Speciale i Milano Edizione. Osnovni modeli dolaze sa 6,5-inčnim infotainment zaslonom, tempomatom, parkirnim senzorima i električnim vratima prtljažnika, no preporuka ide za srednju razinu opreme Speciale.
Ona donosi 19-inčne naplatke, bi-ksenonska svjetla i aluminijske detalje u unutrašnjosti, a bila je popularan izbor pa nećete imati problema pronaći dobro održavani primjerak. U bilo kojoj opremi, Stelvio će se svidjeti onima koji traže obiteljski automobil koji ujedno može biti i izvor uzbuđenja.
Zahvaljujući laganoj aluminijskoj platformi koju dijeli s modelom Giulia, Stelvio teži svega 1659 kg, što ga čini znatno lakšim od konkurenata poput Jaguara F-Pace i Porschea Macana. Na zavojitoj cesti opravdava svoje alpsko ime, a pogon na sve kotače s naglaskom na stražnju osovinu donosi ravnotežu i stabilnost, dok izravan upravljač preuzet iz Giulije znači da je gotovo jednako zabavan za vožnju kao i njegova limuzinska sestra. Međutim, ta agilnost dolazi po cijenu udobnosti - tvrđi ovjes postaje neugodan na grubljim podlogama, iako ne i nepodnošljiv.
Unutrašnjost i kvaliteta izrade
Ulaskom u kabinu otkrivaju se i neke slabosti. Iako je interijer lijepo dizajniran i ugodan za boravak, nedostaje mu bogatstvo materijala i profinjenost kakvu nude Audi Q5 i BMW X3.
Padajuća linija krova također smanjuje prostor za glavu na stražnjoj klupi, što znači manje mjesta za odrasle putnike. Unatoč tome, Stelvio je i dalje praktičan automobil. S prtljažnikom od 525 litara nećete imati problema s utovarom prtljage, bicikala ili obiteljskog psa.
Dizajn i platforma
Dimenzijama je Stelvio više nalik povišenom hatchbacku nego tradicionalnom SUV-u. Nešto je viši od Macana i osjetno kraći od BMW-a X5, čime Alfa naglašava atletski karakter ispred utilitarnosti. Prednji kraj gotovo je preslikan s limuzine Giulia, dok se visoka bočna linija spaja sa strmo nagnutim stražnjim krajem.
Ispod karoserije krije se modularna platforma Giorgio, a ključan podatak je masa od samo 1659 kg za dizelski model s pogonom na sve kotače. To je postignuto širokom upotrebom aluminija za ovjes i karoseriju, pogonskom osovinom od karbonskih vlakana te "brake-by-wire" sustavom kočenja.
Motori i performanse
Ponudu motora čine 2,0-litreni turbobenzinac sa 197 KS ili 276 KS te 2,2-litreni turbodizel sa 188 KS ili 207 KS. Benzinci su uglađeni i profinjeni, a snažnija verzija potiče na dinamičnu vožnju. Dizelaši su odzivni i elastični, posebno verzija s 207 KS i 480 Nm okretnog momenta. Iako su nešto bučniji, pri krstarećim brzinama su tihi i mogu postići potrošnju od oko 4,7 l/100 km.
Na vrhu ponude je Stelvio Quadrifoglio s 2,9-litrenim V6 motorom razvijenim u Ferrariju, koji razvija 503 KS (od 2023. godine 518 KS) i ubrzava do 100 km/h za manje od 4 sekunde. Iako su danas cjenovno vrlo primamljivi, s cijenama rabljenih koje kreću od 30.000 funti, zahtijevaju pažljivu provjeru povijesti održavanja.
Vožnja i upravljivost
Alfa opisuje upravljivost Stelvia kao "dostojnu pravog sportskog automobila", i to nije daleko od istine. Čvrsto kontroliran ovjes u kombinaciji sa šasijom koja naginje stražnjem pogonu pruža prirodnu ravnotežu u zavojima. Budući da dijeli mehaniku i iznimno direktan upravljač s Giulijom, Stelvio se u vožnji doima znatno manjim i lakšim nego što jest. Ipak, postoji i kompromis.
Zbog tvrđih opruga, šasiji nedostaje sposobnost da uglađeno prelazi preko neravnina poput Audija Q5, a na autocesti može djelovati nemirno. Vožnja je najbolja na glatkim cestama, dok na lošijim podlogama nedostaje svestranosti koju kupci u ovom segmentu očekuju.
Troškovi i održavanje
Dizelski motori predstavljaju razuman izbor zbog kombinacije performansi i niske potrošnje goriva. Benzinski motori su znatno "žedniji" (oko 7,8 l/100 km) i ne nude osjetno bolje performanse, no bolji su izbor za one koji često voze na kratkim relacijama kako bi izbjegli probleme s DPF filterom.
Troškovi servisiranja ne bi trebali biti viši od njemačkih konkurenata, pogotovo ako se odlučite za specijalizirane radionice. Stelvio je pretrpio veći pad vrijednosti od rivala, što ga danas čini vrlo primamljivom prilikom na tržištu rabljenih vozila.
Konačna presuda
Alfa Romeo je uspješno prenio vrijednosti svog brenda u SUV format, stvorivši automobil koji je neobično privlačan i zabavan za vožnju. Iako kvaliteta unutrašnjosti i udobnost u vožnji zaostaju za najboljima u klasi, njegov pogonski sklop je uvjerljiv, a kao rabljeni nudi odličnu vrijednost.
Stelvio je dinamički impresivan, no ta sportska nota postignuta je na račun profinjenosti, što je cijena koju mnogi kupci možda neće biti voljni platiti.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati