Mate Rimac otkrio svoj projekt snova

U POSLJEDNJEM intervjuu za britanski magazin Mate Rimac je otkrio kako doživljava vožnju u Bugattiju, ali i o kojem automobilu sanja.
Nedugo nakon što smo doznali kako mu je Golf drag kao svakodnevni auto, Mate Rimac je otkrio i što za njega predstavlja "projekt snova". Karijeru je započeo s BMW-ovom kockicom, a s njom bi je mogao okončati. Naime, dok je na svojim počecima u kultni BMW ugradio elektro pogon, sad bi mogao krenuti u drugu krajnost.
A taj V10 motor koji vidi kao srce budućeg restomoda na osnovi BMW-a E30. Bio bi to njegov posljednji projekt pred mirovinu. Otkrio je to u intervjuu za britanski Top Gear dok je gledao i snimao Bugatti Bolide. U Bolide nije sjeo za upravljač jer je svjestan svojih mogućnosti:
"Uvijek sam jako detaljan kad je riječ o testiranju i vožnji automobila, pazim na svaku sitnicu, i kad vozim naše aute, vratim se s dugim popisom stvari koje želim poboljšati ili promijeniti. Ali s ovim automobilom to jednostavno nadilazi moje sposobnosti. To je trkaći automobil, automobil za stazu, a ja sam vozač cestovnih automobila. Ne mogu se ni približiti onome što ovaj automobil može."
Ne zanimaju ga hibridi s turbom
Koliko god je opčinjen Tourbillonom koji uz 1000 KS benzinca nudi 800 "električnih konja", ne odgovara mu ideja hibrida s turbo benzincem. Time je odmah bacio rukavicu u lice Ferrariju, Lamborghiniju i McLarenu.
"Vozio sam ih sve i stvarno mi nije jasno. Zašto bi hibridni pogon imao turbo motor? Mislim, turbo motor je sam po sebi kompromis, zar ne? Kad smo prešli s turba na atmosferski motor, izgubili smo 600 konjskih snaga. Znao sam da to itekako možemo nadoknaditi električnim pogonom. Dakle, električni pogon nam je omogućio da imamo kul motor s unutarnjim izgaranjem. U Tourbillonu imate 70 kilometara dometa samo na struju, dok su drugi u električnom načinu rada jako ograničeni."
Možda se najuzbudljivija vijest iz intervjua odnosi na mogućnosti Tourbillona. "S ovim hibridnim pogonom možeš napraviti puno toga," rekao je za Top Gear. "Možeš napraviti verziju bez hibrida, s minimalnim hibridnim sustavom ili bez prednjeg pogona – što god."
Prve isporuke u 2026. godini
To djeluje kao logičan sljedeći korak, ali nijedan drugi proizvođač superautomobila zasad o tome nije otvoreno govorio. Uklanjanje hibridnih komponenti iz Tourbillona vjerojatno bi ga, usprkos manjoj masi, usporilo, ali bi zato moglo pružiti sirovije i intenzivnije vozačko iskustvo. Uostalom, tko ne bi poželio V16 model s pogonom na stražnje kotače?
A kad smo kod mase, recimo kako Tourbillon mora biti lakši od Chirona. Upravo tako, bit će to prvi model kod kojeg će hibrid biti lakši od benzinca. Razvoj napreduje jako dobro, poručuje Rimac. Bugatti radi 35 prototipa prije nego što prvi automobili stignu kupcima.
"U osnovi smo završili s razvojem i sada radimo homologaciju i testiranja. Cilj nam je da automobil bude lakši od Chirona. Bit će to prvi hibrid koji je lakši od verzije s isključivo motorom s unutarnjim izgaranjem. Imamo veliku bateriju – 25 kWh, imamo tri električna motora, a svejedno smo lakši. Primjerice, ovjes je 45 posto lakši u usporedbi s Chironovim, zahvaljujući 3D printu."
Pritom se pazi i na troškove vlasništva i održavanja. Tourbillon mora biti pouzdan i prihvatljivih cijena održavanja. Gume i kotači ne smiju biti skupi kao na Veyronu, baterija mora biti pouzdanija u odnosu na LaFerrari, P1 ili 918, a auto mora držati visoku razinu pouzdanosti godinama, pa i desetljećima, poručuje Rimac.
I jedna zanimljivost: u Bugattiju su odlučili zadržati neke dijelove iz Chirona. Tako ćete u Tourbillonu naći isti prekidač za unutarnja svjetla, otkriva Rimac.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati