Lancia Delta HF Integrale se vraća na scenu

KULTNA Lancia i jedan od najdojmljivijih talijanskih automobila svih vremena uskoro bi se mogao vratiti na scenu.
Veliki povratak
Nakon godina zapostavljenosti, Lancia se pokušava vratiti na scenu. Nedavno je lansirala novi Ypsilon, a uskoro će oživjeti i legendarna imena Gamma i Delta. Zahvaljujući neviđenom uspjehu u reliju, Delta Integrale jedan je od najvoljenijih Lancijinih modela – a uskoro se i ona vraća.
Nažalost, tu mislimo samo na oznaku "HF Integrale“, koja bi se mogla pojaviti kao oznaka na novoj Delti i Gammi. Naime, Autocar je uočio objavu koju je Lancia izdala prije nekoliko dana, a u kojoj se potvrđuje da će se naziv "HF Integrale" vratiti za sportske verzije modela Gamma i Delta.
Sa svojim prepoznatljivim logom slonića, Lancia je prošle godine predstavila Ypsilon HF i HF Line.
Povratak u svijet relija
Brend se vratio i u natjecateljski motorsport s Ypsilon Rally4 automobilom i Ypsilon HF Racing, homologiranim za ulaznu kategoriju Rally6. U priopćenju povodom predstavljanja Ypsilon HF Racinga i najave budućnosti HF podmarke kažu:
"HF će postati obilježje svih sportskih verzija u novoj Lancijinoj ponudi: danas na modelu Ypsilon, a uskoro - 2026. godine - na nadolazećim modelima Gamma i Delta, s oznakom 'HF Integrale'."
Povijest naziva HF Integrale
Podsjetimo, "HF" znači High Fidelity, a koristio se za neke od najmoćnijih Lancijevih automobila, poput Stratosa, Delte 4x4 i Delte Integrale.
Ime HF Integrale prvi se put pojavilo na Delti 1987. godine, kao unaprijeđena verzija modela Delta HF 4x4 koji se tada natjecao u reliju Grupe A. Integrale je bio homologacijska verzija trkaće Delte, s pogonom na sve kotače i turbo četverocilindrašem, što je omogućilo ozbiljne performanse. Proizvodnja je završila 1993. s limitiranom serijom Evo II. Od tada samo raste njezin legendarni status.
Što očekivati od nove Delte i Gamme?
Prema navodima Autocara, nova Delta bi mogla dijeliti platformu s Opel Mokkom. Očekuje se da će koristiti Stellantisovu CMP platformu, koja podržava i motore s unutarnjim izgaranjem i električni pogon.
Lancia još nije otkrila pogonski sklop nove Delte, no najjači modeli na CMP platformi koja se danas koristi na modelima Ypsilon HF, Alfa Romeo Junior Veloce i uskoro Peugeot E-208 GTI imaju električni motor s 280 KS i 332 Nm okretnog momenta. Autocar pretpostavlja da bi upravo taj pogon mogla dobiti Delta HF Integrale.
Zanimljivo, Lancia nikada nije proizvela sportsku verziju originalne Gamme, luksuzne limuzine i kupea koji se proizvodio od 1976. do 1984. godine. Nova Gamma, prema Autocaru, bit će blizanac modelu DS No8, novoj perjanici luksuzne francuske marke u vlasništvu Stellantisa.
Očekivanja su velika, ali trenutni rezultati ne zvuče pretjerano optimistično. Iako je novi Ypsilon već u prodaji, Lancijina prodaja u svibnju pala je za 72%, na svega 5.627 vozila. Dojam je da poklonici Lancije očekuju, ali i, ruku na srce, zaslužuju više od pukog dijeljenja tehnologije.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati