Kupujete mali gradski automobil, ovih 5 je možda i najbolji izbor

MALI GRADSKI automobili polako nestaju s tržišta novih vozila jer proizvođačima ne donose visoke profite, no njihova priča daleko je od gotove.
Na tržištu rabljenih vozila, modeli poput Renaulta Twingo ili Hyundaija i10 i dalje su iznimno popularni i dostupni, nudeći pametno rješenje za gradske gužve i skučena parkirna mjesta. Uz njih, predstavljamo još tri preporučena modela - VW Up, Fiat 500 i Citroën C1 - koji se ističu niskim troškovima održavanja zahvaljujući jednostavnoj tehnologiji. Cijene su se stabilizirale, pa se očuvani primjerci s urednom servisnom poviješću i kilometražom ispod 100.000 km mogu pronaći već za oko 6000 eura.
Ipak, bez obzira na simpatičan izgled, i najmanje modele treba temeljito pregledati prije kupnje. Stalna gradska vožnja i česta promjena vozača ostavljaju trag na potrošnim dijelovima, što potvrđuju i izvješća s tehničkih pregleda, gdje se ovi automobili često nalaze na dnu ljestvice pouzdanosti. Auto Bild je donio pregled pet popularnih modela i savjete na što trebate paziti.
Citroën C1: Udobni Francuz bez velikih mana
Proizvodio se od 2014. do 2022. godine, a cijene se kreću od 5200 eura. Iako je s manje od 3,5 metara iznimno malen, C1 nudi iznenađujuću udobnost zahvaljujući meko podešenom ovjesu, što je rijetkost u ovoj klasi. S druge strane, prostor na stražnjoj klupi i u prtljažniku (196 litara) prilično je skroman. Zahvaljujući masi znatno ispod jedne tone, čak i osnovni motori osiguravaju agilnost uz potrošnju ispod šest litara. Preporuka je VTi motor sa 69 KS.
Glavne slabosti su skroman izbor motora i automatizirani mjenjač koji se ne preporučuje zbog grubih promjena brzina. Pri kupnji vrijedi provjeriti ispušni sustav sklon koroziji i kočione diskove. Ipak, zahvaljujući jednostavnoj konstrukciji, C1 nema skupih i poznatih kvarova.
Fiat 500: Ikona stila s tehničkim mušicama
Na tržištu od 2007. godine, Fiat 500 je zahvaljujući retro dizajnu postigao ogroman uspjeh. Ponuda motora je široka, od štedljivih dvocilindraša do sportskih Abarth modela. Preporučujemo 0.9 TwinAir motor s 86 KS, a cijene počinju od 5900 eura.
Nažalost, simpatičan dizajn ne prati i kvaliteta. Modeli prije redizajna iz 2015. često imaju problema s oprugama i amortizerima, a hrđajući ispušni sustavi boljka su svih godišta. Česti su i gubitak ulja, kvarovi na kočnicama, problemi s automatiziranim Duologic mjenjačem te loša kvaliteta izrade u unutrašnjosti, gdje se prekidači lome, a krom ljušti.
VW Up: Prostran i kvalitetan u malom pakiranju
Proizvodio se od 2011. do 2023. godine, a cijene mu se kreću od 6000 eura. Up, zajedno sa svojom braćom Škodom Citigo i Seatom Mii, nudi iznenađujuće puno prostora zahvaljujući kockastom dizajnu. Izrada je izvrsna, a ponašanje u vožnji uravnoteženo. Jedini motor u ponudi je 1.0-litreni trocilindraš, a preporučujemo osnovnu verziju sa 60 KS koja je sasvim dovoljna za grad.
Najveća slabost ovog modela je automatizirani mjenjač koji je poznat po sporim promjenama brzina i skupim kvarovima. Ako se upali lampica mjenjača, popravak aktuatora može koštati i preko 1000 eura. Većina početnih problema riješena je redizajnom 2014. godine.
Hyundai i10: Korejac s bogatom opremom
Druga generacija, proizvođena od 2013. do 2019., nudi se od 5500 eura. Ovaj mališan oduševljava prostranošću i bogatom opremom u višim paketima, koja može uključivati i grijanje volana. Uvijek dolazi s pet vrata, a prtljažnik od 218 litara je u vrhu klase. Preporučujemo snažniji 1.2 motor s 87 KS i ručnim mjenjačem, jer je automatik prilično spor.
Tijekom dugotrajnog testa pokazao je probleme sa spojkom koja nije precizno odvajala. Na tehničkom pregledu i10 postiže prosječne rezultate, a inspektori najčešće prijavljuju probleme s kočionim sustavom, ovjesom i gubitkom ulja na motoru i mjenjaču.
Renault Twingo: Genijalan koncept, prosječna izvedba
Na tržištu od 2014., Twingo dijeli platformu sa Smartom forfour, što znači da ima motor i pogon straga. Cijene kreću od 4900 eura. Glavna prednost ovakvog koncepta je nevjerojatno malen krug okretanja, manji od devet metara, što ga čini kraljem gradskih parkirališta. Preporučujemo atmosferski motor SCe 70 sa 71 KS.
Međutim, ovaj koncept donosi i mane: nema prednjeg prtljažnika, provjera ulja je komplicirana, udobnost je slabija, a pri višim brzinama na autocesti postaje nestabilan. Najveće slabosti su osjetljiv ovjes i ispušni sustav koji brzo hrđa, što su česte zamjerke na tehničkim pregledima. Turbopunjači na snažnijim verzijama također se smatraju osjetljivima.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati