Kina svim silama pokušava osvojiti tržište automobila. Ovo je odgovor Njemačke

MINHENSKI sajam u idućim danima nije samo dom najnovijih modela automobila iz cijelog svijeta - od sajma IAA, koji je počeo jučer, puno toga se očekuje. Pogotovo njemački proizvođači automobila s velikim nadama "ulaze" u sajamske dane. Primjerice, bit će predstavljeni novi, cijenom pristupačniji električni modeli njemačkih proizvođača. Nada u teškim vremenima, u kojima se ravnoteža snaga u globalnoj automobilskoj industriji promijenila u korist - Kine, piše Deutsche Welle.
Konkurencija s Dalekog istoka vrši pritisak na njemačke proizvođače automobila i to se vidi i u sajamskim halama. Nijedna druga zemlja - osim Njemačke - ne dovodi ni približno toliko izlagača na sajam automobila kao Kina.
"Privatni kupci iznenađujuće konzervativni"
"Novi električni automobili kineskih proizvođača pokrivaju gotovo svaki tržišni segment, od vrlo malih i pristupačnih do egzotičnih visokoučinkovitih limuzina", kaže automobilski stručnjak Christoph Stürmer. "Privatni kupci u Europi, međutim, iznenađujuće su konzervativni."
Stoga bi Kinezi mogli "ući" na europsko tržište u velikom stilu, dakle s velikim brojem vozila, samo ako najprije "osvoje" tržište voznih parkova, tj. tržište službenih automobila, a zatim uspiju (ras)prodati i rabljena vozila koja vrate poslovni mušterije, kaže Stürmer.
Veći doseg, digitalni dodaci
No, njemački proizvođači automobila žele se suprotstaviti Kinezima. Volkswagen, na primjer, želi uskoro isporučiti četiri nova povoljnija modela - počevši od sljedeće godine - za nešto manje od 25.000 eura. Premium marke Mercedes i BMW također dolaze s novim modelima električnih automobila. Novi dizajn, veći doseg i digitalni dodaci - sve je to namijenjeno provlačenju kupaca iz Kine.
Christoph Stürmer to vidi kao važno strateško pozicioniranje Europljana. "Mislim da će reorganizirati tržište. Svi ostali će se morati tome prilagoditi."
Ponovno rasprava o kraju motora s unutarnjim izgaranjem
Njemački proizvođači i dalje su lideri na domaćem tržištu - ali podaci Savezne uprave za motorna vozila o broju novih registracija pokazuju da se udio kineskih automobila otprilike udvostručio u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Još uvijek na vrlo niskoj razini, ali ipak udvostručio. Na tržištu se uočava određena dinamika, kineske marke također postaju jače i diljem Europe.
U međuvremenu, najavljeni kraj ere motora s unutarnjim izgaranjem, odnosno automobila koji koriste fosilna goriva od 2035. godine na području Europske unije, ponovno izaziva rasprave u politici i industriji.
Bavarski premijer Markus Söder (CSU) želi podržati automobilsku industriju i cilj mu je ukidanje te zabrane na razini cijele EU. "Inženjeri trebaju o tome odlučiti, a ne birokrati", kaže bavarski šef vlade. Pod birokrati misli na - političare. A ti "birokrati" su ranije odlučili da se na tržište od 2035. više ne smiju plasirati novi benzinci ili dizelaši.
Vladajući socijaldemokrati (SPD) ipak ne želi odustati od tog koraka najavljenog za 2035. - kako bi se, između ostaloga, osiguralo veću razinu sigurnosti planiranja automobilskoj industriji po pitanju buduće tehnologije.
Predstavnici ekoloških organizacija kritiziraju rasplamsavanje diskusije oko planiranog kraja dizelaša i benzinaca. Philipp Prein iz organizacije Agora Verkehrswende zahtijeva više podrške od strane politike po pitanju ostvarenja klimatskih ciljeva: "Na primjer programima subvencija za manje e-aute, poticajima za elektrifikaciju flota službenih vozila u firmama i po pitanju cijene struje."
Električni automobili i za Afriku?
Ipak, proizvođači automobila "usporavaju" s realizacijom svojih planove što se tiče električnih automobila. E-mobilnost još nije ekonomski isplativa – proizvodnja je i dalje znatno skuplja, prvenstveno zbog baterija. Dakle, proizvođači automobila se još uvijek drže motora s unutarnjim izgaranjem. Je li to onda korak unatrag?
Martin Brückner iz baze podataka o sirovinama Matflixx vidi ovaj razvoj iz dvije perspektive. Iako je električni motor čija se baterija puni električnom energijom iz obnovljivih izvora doista najprihvatljivija vrsta pogona, energetski stručnjak kaže da s druge strane: "Postoji cijeli veliki svijet, postoji Afrika, gdje neće doći do elektrifikacije u doglednoj budućnosti."
Stoga će učinkoviti, ekonomični motori s unutarnjim izgaranjem i dalje biti potrebni u budućnosti, smatra on. Gledajući globalna tržišta, ovo je ispravna ekonomska odluka – i za njemačku automobilsku industriju, kaže Brückner. Odluka koja bi, međutim, mogla dovesti i do toga da motori s unutarnjim izgaranjem ipak ostanu na tržištu dulje nego što se to možda očekivalo.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati