Gotovo je: Ovo je zadnji proizvedeni Ford Focus (ST)

SVOJEDOBNO najprodavaniji model na svijetu odlazi u zasluženu mirovinu. Nasljednik još nije na vidiku.
Nakon više od 16 milijuna prodanih primjeraka i četiri generacije Ford je odlučio presuditi još jednom popularnom modelu. Smrtna kazna za Focusa je po mnogima i smrtna kazna za Ford, barem u Europi gdje mu je nakon ukidanja pojedinih modela i snažne elektrifikacije prodaja drastično pala.
Znali smo da će ovaj dan doći, ali to ne znači da je lakše. Ford završava desetljeća tradicije sportskih kompaktnih automobila ukidanjem Focusa ST. Posljednji primjerak sišao je s proizvodne trake u tvornici Saarlouis u Njemačkoj u petak, 26. rujna. Iako Blue Oval i dalje proizvodi standardni Focus, ni to neće dugo trajati. Proizvodnja u potpunosti završava kroz mjesec dana.
Knjige narudžbi za Focus ST zatvorene su još prije nekoliko mjeseci, pa se već neko vrijeme mogao naslutiti njegov kraj. Ukidanje Focusa ST dolazi samo nekoliko godina nakon što je Ford ukinuo i manju Fiestu ST, a potom i Fiestu. Izvršni direktor Jim Farley branio je ovu odluku prošle godine, rekavši da tvrtka na tim modelima nije ostvarivala zaradu, iako su bili "omiljeni među brojnim kupcima".
Last Focus ST
byu/tbazsi95 inFord
Gašenje Fieste 2023. godine i Mondea godinu prije ozbiljno je oslabilo Fordovu prisutnost u Europi. Njegov tržišni udio na kontinentu sada iznosi samo 3.3 posto, dok primjerice Hyundai i Kia drže po 4 posto.
Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Ford je u prvih osam mjeseci ove godine prodao tek 260.342 vozila. VW je isporučio gotovo tri i pol puta više, ne računajući pritom svoje brojne podmarke. Samo je Škoda gotovo udvostručila Fordov volumen, što jasno pokazuje koliko je ovaj nekadašnji div pao.
Gašenje ST-a također naglašava kako se europski segment sportskih kompaktnih automobila sve više smanjuje. Nedavno smo izgubili Hondu Civic Type R zbog strožih emisijskih standarda. Hyundai i20 N i i30 N već su ranije ukinuti, dok su modeli poput Peugeota 308 GTi već zaboravljeni. Ipak, opcije još postoje. VW i dalje prodaje Polo GTI i Golf GTI/R, Cupra nudi Leon, a Audi S3 i RS3 Sportback.
Posebna priznanja zaslužuju i BMW M135i, AMG A35/A45 te Toyota GR Yaris. Tko zna, možda nam stigne i GR Corolla. No, s obzirom na nadolazeći Euro 7 i 2035. godinu koja bi mogla označiti kraj novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, jasno je da sportski kompakti na fosilna goriva izumiru.
Proizvođači pokušavaju privući entuzijaste električnim alternativama poput Abartha 500e, VW ID.3 GTX i Peugeota E-208 GTi, no jasno je da ne mogu biti ni sjena oktanskim prethodnicima.
Što se tiče tvornice Saarlouis, ona će ostati otvorena do kraja 2032. godine. Iako proizvodnja automobila uskoro prestaje, zadržat će se oko 1.000 radnih mjesta. Spominju se novi modeli, ali Ford još nije otkrio gdje će se oni proizvoditi. Spominje se i novi Focus, ali kao SUV pozicioniran između Pume i Kuge.
Unatoč svemu, mnogi i dalje gaje nadu da će se Ford vratiti pravim automobilima, pogotovo s obzirom na dugu tradiciju kompaktnih modela u Europi.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati