PREMIJEROM modela iX3 BMW otkriva svoj glavni adut, novu Neue Klasse platformu.
BMW je na prekretnici, baš kao što je to bilo 1960-ih kad je Neue Klasse koncept bio temelj stvaranja novog lica BMW-a. Sada, kroz električnu verziju svog najprodavanijeg SUV-a bavarska marka predstavlja novi Neue Klasse koji će se uskoro poput virusa proširiti gamom.
Ovo je tek početak
iX3 je prvi od mnogih automobila koji će se temeljiti na platformi Neue Klasse EV. To je prekid dosadašnje strategije BMW-a da na istoj osnovi prodaje automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem i električne modele, kao što je slučaj s aktualnim Serijama 4, 5 i 7. Ovaj će iX3 postojati paralelno s trenutnim benzinskim X3.
Modeli Neue Klasse temelje se na prvoj BMW-ovoj 800-voltnoj arhitekturi koja omogućuje izuzetno brzo punjenje. iX3 se može puniti snagom do 400 kW, što znači da na DC punjaču te snage može dobiti 372 kilometra dosega u samo 10 minuta, odnosno od 10 do 80 posto kapaciteta baterije u samo 21 minutu.
Odlična cijena
A ako se pitate što to iX3 konkretno nudi, brojevi su sljedeći. iX3 50 xDrive imat će doseg od 679 do 805 kilometara, te 469 KS i 645 Nm okretnog momenta iz dva elektromotora. Ubrza do 100 km/h za samo 4.9 sekundi i postiže 210 km/h.
Prema tvrdnjama tvrtke, ovi motori su plod BMW-ovog znanja. 40 posto su učinkovitiji od prethodnih, 10 posto lakši i 20 posto jeftiniji za proizvodnju. Baterijske ćelije imaju 20 posto veću energetsku gustoću od dosadašnjih.
X3 će biti prvi BMW s Teslinim NACS priključkom i prvi koji podržava dvosmjerno punjenje, što znači da vozilo može napajati vanjske uređaje. Standardno će dolaziti i CCS adapter.
A ono najbolje je da će ovaj model u Njemačkoj stajati 68.900 eura. Podsjetimo, benzinski X3 M50 xDrive starta cijenom od 84.500 eura. Recimo kako će bazna izvedba modela kretati od 60.000 eura. BMW će iX3 proizvoditi u novom pogonu u Debrecenu, Mađarska.
Vizualne razlike i sličnosti
iX3 je nešto duži po međuosovinskom razmaku i ukupnoj duljini, ali u svemu ostalom je ipak manji. Sa svojih 4.782 milimetra duljine, 1.895 milimetara širine i 1.635 milimetara visine, novi BMW iX3 ima prepoznatljive proporcije sportskog terenskog vozila (SAV).
Dizajn se očekivano inspirira konceptima Neue Klasse i Neue Klasse X, kao i originalnim BMW-ima iz 1960-ih. Prepoznatljiva prednja svjetla i izduženi "bubrezi" jasna su poveznica s povijesnim modelima.
Izuzmemo li dinamičniji stražnji kraj, silueta vozila je većim dijelom ostala neizmijenjena. Neočekivano je tek kako BMW iza nije ponudio svjetlosnu traku cijelom širinom već su zadržana klasična grafika svjetala. Bravo za Bavarce.
Unutrašnjost donosi puno veći odmak od tradicije. Umjesto klasičnog instrumentnog panela, tu je tanak, širok zaslon pri dnu vjetrobrana koji prikazuje brzinu i ključne podatke. Središnji šesterokutni ekran koristi najnoviji BMW-ov infotainment, Operating System X. Klasični iDrive kotačić više nije prisutan.
Prtljažnik je kapaciteta 520 litara, a njemu valja dodati i onaj sprijeda kapaciteta 58 litara.
Supermozak ispod lima
Ovo je prvi BMW definiran softverom (SDV), trend koji su započeli Tesla i Rivian. Umjesto brojnih odvojenih upravljačkih jedinica, SDV koristi manje, ali znatno snažnije računala koja upravljaju više funkcija odjednom. BMW ih naziva "supermozgovima", a iX3 ima njih četiri.
Jedan od njih, nazvan "Srce radosti", integrira sve dinamičke sustave vozila (pogon, kočnice, upravljanje i ovjes) u jednu cjelinu, čime se postiže preciznija kontrola vožnje, bolja udobnost i učinkovitost.
Drugi "supermozak" zadužen je za sustave pomoći vozaču. U seriji dolazi adaptivni tempomat i sustav zadržavanja trake, dok je opcijski dostupan poluautonomni sustav za vožnju autocestom bez ruku. Vozač može intervenirati upravljanjem ili kočenjem, a sustav se nakon toga ne isključuje potpuno, već se neprimjetno uključuje natrag.
Sve rečeno je tek uvod u priču o modelu koji redefinira BMW i njegov položaj na tržištu. Ostvare li se planovi, upravo bi iX3 trebao označiti veliki povratak na svjetsku scenu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati