Ferrarijev novi patent olakšava vožnju preko ležećih policajaca

FERRARI ima patent koji će vlasnike spasiti ogromnih troškova zbog naleta na uspornike ili ležeće policajce.
Ako ne prilagodite brzinu pri prelasku preko tzv. ležećeg policajca u pravilu nećete doživjeti ništa osim nelagode uslijed poskakivanja automobila. Vozite li pak skupocjeni hipersportski automobil ovakva nepažnja mogla bi vas koštati na tisuće eura. A u slučaju da se radi o egzotičnom automobilu s karbonskim dijelovima karoserije trošak bi mogao biti nekoliko puta veći.
Prednji spojleri postaju sve niži i širi radi aerodinamičkih performansi. Ono što savršeno funkcionira na stazi često nije praktično u svakodnevnoj vožnji.
Vozači takvih automobila moraju biti izuzetno oprezni ili mogu opcijski doplatiti za Front Lift System koji će pritiskom na tipku podići prednji kraj vozila nekoliko centimetara i smanjiti mogućnost štete. Dakle, potrebno je uočiti potencijalni problem i aktivirati sustav.
U budućnosti bi se to moglo promijeniti, bar kad je Ferrari u pitanju. Naime, oni su osmislili sustav automatskog kočenja osmišljen da zaštiti supersportske automobile od oštećenja prednjeg spojlera na rubnjacima i drugim cestovnim preprekama.
Bez obzira koliko netko bio dobar u procjeni prostora oko svog supersportskog automobila, neke stvari je nemoguće uvijek znati. Primjerice, koliko je prednji spojler blizu strmog prilaza ili ležećeg policajca. Ferrarijeva najnovija patentna prijava upravo pokušava riješiti taj problem.
Prema patentnoj prijavi, Ferrari želi spriječiti oštećenja tako što će automobil sam zaustaviti vozača prije nego što ogrebe podnicu ili karoseriju, i to koristeći tehnologiju koja već postoji na tržištu.
Prvi je detalje otkrio CarBuzz. Sustav se oslanja na senzore koji mjere visinu objekata ispred automobila u odnosu na razmak od tla, a ne samo udaljenost. Ako je prepreka previsoka da bi je auto mogao prijeći bez dodirivanja spojlera, vozač će prvo dobiti zvučnu upozorenje. Ako se nastavi kretati, sustav će sam aktivirati kočnice. Sustav podizanja prednjeg kraja i mogućnost njegove automatske aktivacije se zasad ne spominju.
Zanimljivo je da Ferrari ne koristi podatke o brzini iz računala vozila, već brzinu računa u stvarnom vremenu mjerenjem udaljenosti između dviju točaka. Patent također spominje slanje obavijesti na mobitel ili infotainment zaslon, čime se pokrivaju različiti scenariji i smanjuje mogućnost da konkurencija iskoristi sličan koncept.
I drugi nude rješenja
Porsche, Chevrolet i drugi koriste kombinaciju sustava podizanja prednje osovine i GPS-a koji pamti lokacije visokih prepreka. Vozači mogu sami programirati mjesta koja često posjećuju kako bi auto automatski podigao ovjes i izbjegao skupa oštećenja.
Možda bi najbolje rješenje bilo spojiti sve te tehnologije u jedan sustav. S druge strane, neki će kupci odbiti ugradnju sustava podizanja kako bi smanjili težinu vozila. U takvim slučajevima, automatsko kočenje moglo bi im uštedjeti tisuće eura.
I na koncu, ovo je tek patent, te će uvelike o rezultatima ispitivanja tržišta ovisiti hoće li ovo rješenje ikada zaživjeti u serijskoj proizvodnji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati