Ameri presudili: Audi je zadnji po pitanju kvalitete

J.D. Power je objavio rezultate studije koja ukazuje na katastrofalnu kvalitetu Audijevih automobila.
Odmah na početku recimo kako se radi o studiji IQS ili duže Initial Quality Study, a koja se odnosi na američko tržište novih vozila. Ova studija anketnim ispitivanjem kupaca pokušava doznati iskustva korisnika u prvih 90 dana od stjecanja vlasništva.
U 39. izdanju anketirano je 92.694 kupaca i korisnika leasinga vozila modelske godine 2025., koji su sudjelovali između lipnja 2024. i svibnja 2025. Odgovarali su na 227 pitanja o različitim aspektima vozila – od motora i infotainment sustava do kvalitete interijera i vozačkog dojma.
Očekivano, Lexus je zasjeo na vrh ljestvice sa 166 prijavljenih problema na 100 vozila. S druge strane, mnogi premium proizvođači prošli su znatno lošije – osobito Audi, koji je zauzeo posljednje mjesto s čak 269 problema. Nešto bolje, ali i dalje vrlo loše, prošao je Volvo s 258 prijavljenih problema.
Zanimljiv je i drastičan kontrast između Nissana i Infinitija. Dok je Nissan, kao mainstream brend, završio na 2. mjestu s tek 169 problema, njegov luksuzni pandan Infiniti je pri dnu ljestvice – s 242 problema.
Ove godine prosjek je iznosio 192 problema na 100 vozila, što je blago poboljšanje u odnosu na prošlogodišnjih 194. Većina luksuznih marki bila je ispodprosječna, ali pohvale zaslužuju Jaguar (4.), Buick (9.), Genesis (10.) i Porsche (13.).
Samo je jedan gori od Audija
Samo jedan proizvođač imao je više prijavljenih problema od Audija. To je Rivian, također s 269 problema, ali zbog neispunjavanja kriterija za nagradu nije uključen u konačni poredak. Isto vrijedi i za Teslu, koja je, zanimljivo, imala 200 problema, jednako kao Cadillac i Toyota – pri čemu je Toyotin loš plasman posebno iznenađujući.
Neugodno je iznenađenje i loš rezultat Mazde, s 225 prijavljenih problema što je stavlja uz bok Volkswagenu. Naravno, treba imati na umu da istraživanje pokriva samo prvih 90 dana vlasništva, a ne dugoročnu pouzdanost.
Nije sve kvar
Iako kroz gotovo 250 pitanja studija obuhvaća sve moguće kvarove, ona se bavi i naoko nebitnim stvarima. Na primjer, sve je više frustracija zbog klimatskih kontrola preko ekrana na dodir, koje mnogi vozači smatraju neintuitivnima. Još jedna često spominjana zamjerka su držači za čaše koji jednostavno ne odgovaraju raznim veličinama boca i šalica.
Premium lošiji od konfekcije
Za one koji traže pouzdana vozila, J.D. Power ističe nekoliko zaključaka. Onaj bitan je da luksuzni automobili općenito imaju više problema od masovnih brendova. Pritom novi modeli češće imaju greške nego prethodnici ustaljeni na tržištu. Nadalje, kompleksniji plug-in hibridi skloniji su problemima od električnih vozila.
Audi i dalje loš
Loš rezultat Audija nije u potpunosti neočekivan. Iako je od 2020. godine redovito svrstavan na dno, ovo je prvi slučaj d anema doslovno goreg. Podsjetimo, 2020. godine gori je bio land rover, 2021. Chrysler, a 2022. Maserati, Volvo i Chrysler. I 2023. godine su iza Audija bile tri marke, Volkswagen, Chrysler i Volvo, dok je prošle godine samo Dodge bio gori.
Audi je stoički prihvatio loš rezultat i priznao nedostatke, barem što se tiče kvalitete interijera. U intervjuu za Motor1, Oscar da Silva Martins, šef komunikacija za proizvod i tehnologiju, izjavio je:"Sigurno smo u prošlosti bili bolji po pitanju kvalitete, ali vratit ćemo se na taj nivo.“

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati