ZAGREBAČKI električni tramvaj (ZET) od danas svojim putnicima nudi uslugu kupnje putnih karata putem SMS poruka. Dnevne karte se prodaju po cijeni od 8 kuna plus cijena SMS-a (29 - 43 lipe, ovisno o mobilnom operateru).
SMS sadržaja "ZG" šalje se na broj 8585, bez obzira kod kojeg operatera putnik ima korisnički broj. Osim dnevnih, putnici mogu kupiti i noćne karte koje se od prvih razlikuju jedino po duplo skupljoj cijeni. Stoje 16 kuna plus cijena poruke.
U ZET-u upozoravaju kako se s jednom SMS kartom može voziti samo jedna osoba, te dodaju kako vlasnik mobitela ako to želi, može za ostale suputnike kupiti više karata istovremeno, no one vrijede samo 90 minuta od trenutka kupnje.
To znači da se SMS karte ne mogu koristiti kao klasične "papirnate" karte, odnosno korisnik ne može odjednom kupiti više karata, pa ih kasnije koristiti prema potrebi jer jednom kupljene karte vrijede samo navedenih 90 minuta.
Jedna od najvećih prednosti usluge jest u tome što karta neće vrijediti samo za vožnju u jednom smjeru, kao što je slučaj s kartama kupljenim na kioscima ili u vozilima.
Usluga je praktična i u tom pogledu što putnik ne mora tražiti kiosk na kojem se prodaju ZET-ove karte (većina u Zagrebu ih ima u prodaji), te što u ZET-ovom vozilu ne mora komunicirati s nerijetko neljubaznim vozačima autobusa i tramvaja.
Pored toga, putnici koji se voze bez karte mogu, a ukoliko na vrijeme uoče ZET-ove kontrolore, istu mogu kupiti brzim slanjem poruke na navedeni broj i na taj način izbjeći raspravu s neumoljivim kontrolorima karata te prekršajnu prijavu.
S druge pak strane, kupnja putem SMS-a najskuplja je u pogledu ukupne cijene karte. Naime, karta kupljena na kiosku stoji 6,50 kuna, dok karta kupljena kod vozača stoji 8 kuna.
Nekoliko sekundi nakon slanja poruke putnik na mobitel dobiva povratnu poruku s informacijom o kupljenoj voznoj karti koja vrijedi 90 minuta, te peteroznamenkastu šifru koju treba pokazati kontrolorima ili vozaču.
Nekoliko minuta prije isteka valjanosti karte putnik ponovno putem SMS-a dobiva obavijest o isteku termina, nakon čega mora ili kupiti drugu kartu ili izaći iz ZET-ovog vozila. Uhvati li kontrolor putnika sa SMS kartom kojoj je isteklo vrijeme, ima ga pravo prekršajno obraditi kao da se vozi bez karte.
ZET planira proširenje sustava za plaćanje uspinjače i žičare koje imaju različite cijene karata.
ZET kao podružnica Zagrebačkog holdinga u razvoj sustava nije morao puno uložiti jer se priključio na postojeći sustav Zagrebparkinga, tvrtke koja se također nalazi pod skutama holdinga.
I.K.