Vulkanska kriza nije mogla doći u goroj godini za zračnu industriju



ISLANDSKI vulkan Eyjafjallajoekull i dalje predstavlja problem u europskom zračnom prometu, a znanstvenici su jednoglasni – dok potpuno ne prestanu erupcije, promet neće teći normalno.

Vulkan se smirio u odnosu na četvrtak. Tada je izbacivao 400 tona pepela u sekundi, a danas ujutro 50 tona. Po svim saznanjima, erupcija bi se u narednim tjednima trebala smirivati, ali ogromna financijska šteta već je počinjena.

Veliki gubici...

Air France-KLM izgubila je gotovo četvrtinu svog putničkog prometa u travnju zbog zatvaranja zračnih luka diljem kontinenta, zbog čega je ukupni promet pao za 16 posto.

Irska kompanija Aer Lingus također je izgubila četvrtinu putnika, a sve zračne luke u Ujedinjenom kraljevstvu imale su u travnju pad prometa od 23 posto. Fraport, tvrtka koja upravlja zračnom lukom u Frankfurtu, sutra treba objaviti svoje mjesečne podatke.

... u najgore vrijeme

Za zračne kompanije je najgore to što im financijski udarac vulkana dolazi nakon jedne od najgorih godina u povijesti, kad su zbog globalne recesije izgubile 9,4 milijarde dolara. Do kraja ove godine izgubit će 2,8 milijardi, i to bez vulkana.

Samo Air France je svakog dana u kojemu je potpuno morao obustaviti promet gubio 35 milijuna eura. Lufthansa, najveća njemačka zračna kompanija, izgubila je 200 milijuna eura tijekom zatvaranja zračnog prostora.

Čak i manja zatvaranja, kao što je bilo ovo preko vikenda, znače milijune eura gubitaka. Zračne kompanije odmah su se nakon vulkanske krize požalile europskim i nacionalnim agencijama za kontrolu zračnog prometa, ustvrdivši kako se on zatvarao bez činjeničnih saznanja, na temelju modela i pretpostavki.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.