IVICA TODORIĆ je nakon kampanje "Konzumirajmo hrvatsko" u susjednoj Srbiji odlučio pokrenuti identičnu akciju, pod sloganom "Kupujmo domaće". Gledatelji srpskih televizija imaju čak priliku gledati i istovjetan televizijski spot, samo s domaćim glumcima.
Todorićeva tvrtka Idea, po uzoru na Agrokor odnosno Konzum, u svojim je prodavaonicama pokrenula akciju kojom se srpske građane poziva na kupnju proizvoda domaćih kompanija.
Koliko je tih proizvoda uistinu domaće, upitno je. Podsjetimo, Index je već pisao o tome kako se pod Konzumove "K plus" proizvode u Hrvatskoj prodaju proizvodi sa svih strana svijeta - od daleke Kine, preko Njemačke, do susjedne BiH, Srbije, Italije i Mađarske. Tko zna, možda će u Srbiji "domaći" proizvodi biti oni iz Hrvatske.
"Nije riječ o zajedničkoj kampanji, već samo o poticanju na kupnju domaćih proizvoda"
Istovremeno, iz koncerna Agrokor poručuju kako nije riječ o zajedničkoj marketinškoj kampanji već trgovački lanci Idea i Konzum, svaki na svom tržištu, pokušavaju potaknuti potrošače na kupnju domaćih proizvoda.
Istovjetnost reklamnog spota objašnjavaju činjenicom da se tržište jednako ponaša u obje zemlje - kupnjom domaćih proizvoda se potiče rast domaćeg gospodarstva i čuvaju se radna mjesta.
Podsjetimo, u Hrvatskoj je "oživljavanje" velike akcije Hrvatske gospodarske komore "Kupujmo hrvatsko", odnosno Konzumove specifične akcije "Konzumirajmo hrvatsko", izazvalo negodovanje Europske komisije, koja smatra kako takve akcije nisu "u duhu Europske unije" i nisu primjerene za zemlju koja se nada uskoro postati članicom EU, s obzirom da su takve akcije strogo zabranjene u zemljama EU, u kojima je na snazi sloboda kretanja robe.
I.M.
Foto: Index