Školnik: Bojkot trgovina neće uspjeti

Screenshot: HRT

Josip Kelemen - savjetnik potrošačke platforme Halo inspektore, Slobodan Školnik - nekadašnji generalni direktor Emmezete, danas CEO u tvrtki Moemax Balkans, Ana Knežević - predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača i Drago Munjiza - savjetnik za trgovinu u Otvorenom su komentirali najavljeni bojkot trgovina.

Raspravljali su o učincima bojkota, reakcijama trgovačkih lanaca te mogućim koracima za zaštitu potrošača. Mišljenja su bila podijeljena, ali svi su istaknuli potrebu za promjenama.

Josip Kelemen, savjetnik potrošačke platforme Halo, inspektore, kaže da je odaziv velik, da su se potrošači u velikom broju odazvali akciji, bojkot podržavaju i mediji, a i neki političari.

"Neshvatljivo je da ministar potiče bojkot"

"Neshvatljivo je da jedan ministar koji ima sve alate u rukama, potiče bojkot proizvoda", rekao je i ocijenio to malo neobičnim.

Naime, ministar gospodarstva iz redova DP-a, Ante Šušnjar, pozvao je ranije građane "da budu odgovorni i da sankcioniraju one koji neopravdano podižu cijene".

Školnik smatra da bojkot neće uspjeti jer ljudi trebaju i žele kupovati, a potrošnja, bez obzira na inflaciju, stalno raste.

Rekao je da se stalno govori o bezobraznim cijenama, a ne govori se o bezobrazno visokim porezima.

"Zašto se ne kaže bezobrazno visoki porezi, bezobrazno visoka državna potrošnja? Kreator inflacije je država i ona je mora rješavati, a ne mogu je rješavati građani ili pojedini gospodarski subjekt", rekao je.

"Nenormalno je kolike su cijene"

Istaknuo je da država previše troši te da su se neselektivno povećale plaće u javnom sektoru.

"U javnom sektoru naravno trebalo je povećati plaće, ali oni koji tamo trebaju ostati i raditi, a prije toga je trebalo raščistiti javni sektor pa bi ukupna masa plaća ostala ista, a ljudi bi bili jako zadovoljni jer bi dobili veće plaće", rekao je.

Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, istaknula je da potrošače ne zanimaju porezi i nameti, nego cijene koje stalno rastu.

"Ovo je nenormalno kolike su cijene. Mora se voditi računa o socijalnoj slici društva. Ljudi moraju kupovati, ali s čime?", poručila je.

"Odaziv na društvenim mrežama je dobar"

Bojkot je ocijenila kao dobrodošlim upozorenjem, jer do sada nije bilo takvih akcija. 

"Ovo je dobar odaziv na društvenim mrežama, ali online su svi aktivni, a u stvarnosti je to drugačije", dodala je.

Istaknula je da je svrha bojkota da se taj dan ništa ne kupuje, ali da se dan prije ne kupuje pojačano. 

Kelemen kaže da isti proizvod u Njemačkoj i Hrvatskoj ima drastično različite cijene. Spomenuo je i primjer Slovenije gdje su hrvatski proizvodi jeftiniji nego u Hrvatskoj.

"Tržište je slobodno", kaže Školnik. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.