Riječko brodogradilište 3. maj će prvi put u povijesti voditi žena, i to dugogodišnja zaposlenica Vjera Marić, koja je na tu funkciju imenovana s pozicije projektnog menadžera i AKZ specijalista.
Nakon što su nadzorni odbori u obje tvrtke riječkog brodogradilišta dali potrebne suglasnosti, prošli petak u Zagrebu odrađen je i posljednji korak u aktualnoj tranziciji riječkih navoza – potpisani su ugovori o prijenosu poslovnih udjela i koncesije u resornim ministarstvima financija i mora, javlja Novi list.
Time je postignut dogovor u ovoj fazi nastojanja dugoročnijeg rješenja za opstanak riječkog brodogradilišta. Za račun nenamirenih potraživanja iz razdoblja Uljanik grupe, država je preuzela i postala stopostotni vlasnik 3. maja 1905., tvrtke s temeljnim kapitalom od 10.3 milijuna eura, a matični 3. maj d.d., koji nakon isporuke broda Algoma Endeavour Kanađanima odlazi u stečaj, prepustio je koncesiju.
Novi model rada
Sredinom prošlog tjedna počela su i prva prebacivanja radnika u 3. maj 1905. Ovaj prvi val obuhvatio je oko 120 radnika iz predobrade i obrade čelične metalurgije, koji 1. veljače počinju raditi za novog poslodavca.
Socijalnim sporazumom iz jeseni 2023. godine, koji je sa sindikatima potpisao Edi Kučan, koji je u to vrijeme bio direktor obiju trećemajskih tvrtki da bi ga na toj funkciji u 3. maju 1905. lanjskog proljeća zamijenila Vjera Marić kao nova predsjednica uprave – svim radnicima kod prelaska u novu tvrtku priznaje se kontinuitet radnog staža, neiskorišteni godišnji odmori, kao i isplata jubilarnih nagrada.
U narednim danima i tjednima potpisivanje ugovora o radu s novim poslodavcem čeka i druge radnike, kao i usuglašavanje modela kojim će se sa starog na novo društvo prebaciti osnovna sredstva za rad.