Djeca će u školi učiti o popravcima, pružanju prve pomoći, novcu, pripremi jela...

Ilustracija: Srecko Niketic/PIXSELL

PRIPREMA zdravih obroka, izrada plana potrošnje, pružanje prve pomoći, jednostavni popravci obuće i odjeće, neke su od vještina koje bi učenici trebali naučiti u sklopu predmeta Praktične vještine, čiji je nacrt kurikuluma Ministarstvo znanosti i obrazovanja uputilo u e-savjetovanje.

Praktične vještine jedan su od novih predmeta koji će se od jeseni poučavati u školama odabranim za eksperimentalni program Osnovna škola kao cjelodnevna škola - uz Svijet i ja, Informacijske i digitalne kompetencije, Društvo i zajednica te Prirodoslovlje.

Glavna je svrha predmeta, čija satnica prema nacrtu kurikuluma iznosi 35 sati godišnje, poboljšanje psihomotoričkog razvoja djece kroz iskustveno učenje u konkretnim situacijama uz razvijanje niza životnih vještina potrebnih za uspješno funkcioniranje u brojnim okružjima.

Predmet obuhvaća tri domene

Poučavat će se u prva četiri razreda osnovne škole, a obuhvaća tri domene: Stvori i djeluj, Tehnika oko nas i Kvaliteta života. Domena Stvori i djeluj, stoji u nacrtu, obuhvaća praktični rad učenika na izradi tvorevina od dostupnih materijala uz korištenje različitih tehnika rada (primjerice: rezanje, spajanje, savijanje, modeliranje, oblikovanje).

Dio Tehnika oko nas odnosi se na upoznavanje tehnike i tehnologije, a učenici će se upoznati s priborom, alatima i uređajima kojima se koriste te razviti vještine korištenja i jednostavnih popravaka istih. Domena Kvaliteta života usmjerena je na razvoj osnovnih vještina brige o sebi i drugima. 

Učenici će tu demonstrirati korištenje pribora, alata i uređaja za održavanje osobne higijene i higijene prostora, načine pružanja prve pomoći, načine organiziranja i provođenja svog vremena te pripremanja hrane.

Učit će o održivoj potrošnji, štedljivosti i ulaganju novca

U sklopu tog dijela posebna pozornost posvetit će se edukaciji učenika za sudjelovanje u prometu u različitim ulogama: kao pješak, putnik u osobnom automobilu i javnom prijevoznom sredstvu te vozač bicikla, romobila ili rola.

Učenici će upoznati primjere i mogućnosti održive potrošnje, štedljivosti i ulaganja novca te važnost racionalne potrošnje novca. Svaki učitelj će, prema nacrtu koji je u javnom savjetovanju do 23. svibnja, moći u poučavanju osmisliti provedbu kurikuluma prema interesu svojih učenika, u skladu s uvjetima rada i specifičnostima školskog i lokalnog okružja. 

Tako će učenici prema preporukama u nacrtu kurikuluma moći naučiti, primjerice, izraditi hranilice za ptice, igračke od različitih materijala, origami, lutke zijevalice od stare čarape ili sl., šivanjem i drugim postupcima.

Učenici bi trebali usvojiti održavanje osobne higijene

Trebali bi naučiti i sastaviti model i maketu vijcima i maticama (plastika, metal, drvo) te koristiti alat za sastavljanje (odvijač, imbus ključ, okasti ključ i sl.) na siguran način, zaštititi metal bojenjem te drvo zaštitnim sredstvima (boje i lakovi, zaštita odjeće i obuće).

Održavanje osobe higijene (npr. pravilno pranje ruku, pranje zuba) i posluživanje zdravog obroka od raznolikih namirnica (kompot, salata, palačinke od zdravih namirnica) također su vještine koje bi učenici prema nacrtu kurikuluma trebali usvojiti na predmetu Praktične vještine.

Među ostalim, učit će označavati kutije za određenu vrstu otpada i zbrinjavati otpad prema vrsti u izrađene kutije, jednostavne popravke odjeće i obuće te pružati prvu pomoć (pozivanje hitnih službi, mjerenje tjelesne temperature, dezinfekcija i povijanje rana, postavljanje hladnih obloga, imobilizacija i sl.).
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.