Panasonic uvodi četverodnevni radni tjedan

Foto: Shutterstock

PANASONIC uvodi mogućnost četverodnevnog radnog tjedna te se tako priključuje rastućem broju japanskih kompanija koje slijede globalni trend poticanja dobre ravnoteže između posla i privatnog života.

Zaposlenici elektroničkog konglomerata sa sjedištem u Osaki mogu preuzeti sporedne poslove i provoditi vrijeme na lokalnom volonterskom radu u svojim dodatnim slobodnim danima, rekao je glavni izvršni direktor Yuki Kusumi na prošlotjednom brifingu za investitore, piše Bloomberg.

"Naša je odgovornost uspostaviti idealnu ravnotežu između radnog i životnog stila za naš raznoliki ljudski kapital", rekao je Kusumi, dodavši da će Panasonic također dopustiti zaposlenicima da rade od kuće kada njihovi partneri budu prebačeni na druga mjesta.

Tako pokušavaju privući talente

Panasonicov potez u skladu je s postupcima tehnoloških tvrtki diljem svijeta koje pokušavaju privući talente na tržištu rada nudeći kraći radni tjedan. Amazon.com je isprobao četverodnevni radni tjedan za odabrane zaposlenike 2018. godine, a proizvođač robe široke potrošnje Unilever započeo je u prosincu 2020. jednogodišnje probno razdoblje skraćenog tjedna za svoje novozelandsko osoblje. Iskušavaju ga i zemlje poput Irske i Islanda.

U Japanu skupina parlamentarnih zastupnika raspravlja o prijedlogu da se zaposlenicima omogući slobodan dan uz uobičajena dva neradna dana u tjednu, kako bi se zaštitila njihova dobrobit.

Tek 8 posto tvrtki nudi više od 2 slobodna dana, ali to se počinje mijenjati

No, kompanije koje dopuštaju četverodnevne radne tjedne još uvijek su poprilična manjina - nešto više od 8 posto japanskih tvrtki nudi više od dva zajamčena slobodna dana, prema istraživanju koje je 2020. provelo japansko ministarstvo rada. To se sada pomalo mijenja.

Proizvođač lijekova Shionogi, koji razvija oralni lijek za covid-19, od travnja će osigurati mogućnost tri slobodna dana tjedno, piše dnevni list Nikkei. Yahoo Japan i Sompo Himawari Life Insurance također dopuštaju četverodnevne radne tjedne osoblju koje brine o djeci ili ostarjelim rođacima, izvijestio je Nikkei.

*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa kako bismo smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost vlastitih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.