Ovako je Banožić 2020. učio studente: Podaci se mogu slati bez diskete

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

MINISTAR obrane Mario Banožić mogao bi uskoro dobiti titulu izvanrednog profesora, pod uvjetom da nadležna tijela ocijene kako je zadovoljio sve propisane uvjete. Banožić, koji je i doktor znanosti u području ekonomije te docent, nedavno je podnio zahtjev Ekonomskom fakultetu u Osijeku za pokretanje postupka izbora u viši znanstveno-nastavni stupanj, čime bi stekao titulu izvanrednog profesora, doznaje Telegram.

Ovaj postupak za stjecanje naslova izvanrednog profesora uključuje temeljitu provjeru Banožićevog akademskog rada, znanstvenih objava i sudjelovanja u akademskim aktivnostima.

Povodom toga smo pročitali nastavni materijal koji je Banožić prije tri godine napisao za predmet E-marketing koji se izvodi na preddiplomskom stručnom studiju Veleučilišta Lavoslav Ružička u Vukovaru.

Banožić 2020: Najpopularnije društvene mreže su Facebook i MySpace

U njemu Banožić, između ostalog, studentima objašnjava da su najpopularnije društvene mreže Facebook i MySpace. Pad MySpacea započeo je početkom 2008. godine, a od kraja 2011. nije niti među prvih pet najpopularnijih.

Banožić piše i da Facebook ima 1.35 milijardi korisnika. Taj podatak je bio točan u kolovozu 2014. godine.

"Datoteke se mogu slati bez diskete"

Osim što sve "intenzivnije koriste elektroničku poštu, većina ljudi prije ili kasnije posegnu za još jednom korisnom uslugom - prijenosom datoteka", objašnjava Banožić.

Kaže da se za ovu radnju koristi protokol koji omogućava da datoteke koje su napravljene na jednom računalu budu prenesene na drugo računalo bez prebacivanja na diskete ili neke druge medije.

Ovo je screenshot kojim Banožić ilustrira prenošenje datoteka.

"Mobilni internet primarno služi za čitanje e-pošte"

Banožić objašnjava i pojam "internetsko telefoniranje", za kojeg navodi da je "vrlo slično čavrljanju na internetu" te da je razgovor nakon uspostavljanja veze "identičan 'običnom' telefonskom razgovoru". Ovu vrstu telefoniranja koristi sve veći broj korisnika, piše.

Mobilni internet ima veću brzinu primanja podataka od brzine slanja jer se podrazumijeva da je to
"ipak alternativni način kojim se korisnici primarno služe za čitanje e-pošte".

Mobilna komunikacija je široko rasprostranjena i pristupačna cijeloj populaciji, nastavlja Banožić i dodaje da se penetracija mobilne telefonije kreće od 50 do 70% u puno zemalja. To odgovara postotku ljudi koji čitaju novine, gledaju TV, slušaju radio ili svakodnevno putuju na posao, piše Banožić.

"Najpopularniji portali su yahoo.com, cnet.com i msn.com"

Banožić objašnjava da postoji i više vrsta marketinga, a kod situacijskog marketinga piše i o digitalnim darovima. 

"Još je jedna korist novog digitalnog kanala mogućnost slanja jeftinih digitalnih darova koji će pojačati lojalnost korisnika te osigurati informacije o njihovim sklonostima. Besplatne se melodije, MP3, slike za zaslon mobitela i igre često koriste kao metoda dobivanja informacija za izgradnju baze podataka s dozvolom korisnika", piše Banožić.

Banožić je 2020. godine napisao i da su najpopularniji hrvatski portali index.hr, tportal.hr, iskon.hr, vip.hr i croportal.net. Inače, Vip je 2018. godine promijenio ime u A1, dvije godine prije nego što je objavljen Banožićev priručnik. 

U engleskom govornom području najpopularniji su yahoo.com, cnet.com i msn.com, piše Banožić.

"Tehnološke inovacije treba permanentno pratiti, usvajati i primjenjivati"

"Tehnološke inovacije treba permanentno pratiti, usvajati i primjenjivati, kako bi se održao stečeni tržišni položaj, a možda i stekla određena konkurentska prednost pred drugima", napisao je Banožić.

Objavljivanje ovog priručnika odobrilo je Stručno vijeće Veleučilišta Lavoslav Ružička u Vukovaru na 43. elektroničkoj sjednici održanoj 4. prosinca 2020. godine. 

Urednica priručnika je dr. sc. Sanja Gongeta, dok su recenzenti bili prof. dr. sc. Drago Ružić, profesor u trajnom zvanju izv. prof. dr. sc. Davorin Turkalj i izv. prof. dr. sc. Antun Biloš.

Cijeli priručnik možete pogledati ovdje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.