Hyperloop, najavljen još 2012., sad navodno stiže u Italiju. Objavljen prvi video

Foto i video: Hyperloop TT

2012. godine Elon Musk došao je na ideju Hyperloopa - novog načina javnog prijevoza koji bi se odvijao u ultrabrzim kapsulama koje se kreću kroz vakuumske tunele. U ovom sustavu putovalo bi se brzinama od preko 1000 kilometara na sat pa bi, primjerice, putovanje od Los Angelesa do San Francisca trajalo samo 30 minuta.

U godinama koje su uslijedile diljem svijeta su se spominjali projekti, objavljivale snimke i prototipovi Hyperloopa, no do danas niti jedan od tih projekata nije zaživio.

800 milijuna eura za sustav u Italiji

Jedna od tvrtki koja već preko 10 godina radi na razvoju Hyperloopa je kalifornijski start-up Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT). Prošle godine tvrtka je, kako kažu, primila investiciju od inženjerske konzultantske tvrtke Thornton Tomasetti, a u svibnju ove godine dobila je 800 milijuna eura u sklopu projekta Europske unije NextGenerationEU za izgradnju prvog komercijalnog Hyperloop sustava u Italiji. Novcem će se, kažu, financirati izgradnja prve mreže tunela za Hyperloop u Italiji.

HyperloopTT je do sada, kako kažu, izgradio prvo svjetsko postrojenje za testiranje Hyperloopa u punoj veličini, registrirali su više 40 patenata te stvorili okvir za siguran rad, certificiranje i osiguranje cijelog sustava Hyperloopa.

Tvrde da njihov projekt HyperloopTT Express Freight "ima potencijal biti jeftiniji i isporučivati robu brže od tradicionalnih opcija". Navode da će se sustav sastojati od posebnih kapsula s dvostrukim vratima s obje strane koja omogućuju istovremeni utovar tereta s jedne i istovar s druge strane.

Najavljuju revoluciju u prijevozu

"Hyperloop Express Freight iz temelja će promijeniti način na koji se roba transportira na globalnoj razini", rekao je izvršni direktor HyperloopTT-a Andrés de León. 

"Inkorporiranjem ključnih inovacija kao što su brzi automatizirani sustavi utovara, maksimizirani teretni kapacitet i fleksibilne konfiguracije, razvili smo Hyperloop dizajn optimiziran za prijevoz tereta neviđenim brzinama po nižim cijenama nego što se trenutno nudi zračnim i cestovnim prijevozom. Ovaj novi standard omogućit će veću učinkovitost, održivost i fleksibilnost u opskrbnim lancima diljem svijeta, a mi smo ponosni što predvodimo ovu transportnu revoluciju", dodao je.

Tvrde da će novi sustav biti moguće integrirati i u postojeću infrastrukturu. Kapsule će, kažu, biti dovoljno velike da se u njih utovaruju i standardni kontejneri korišteni u zračnom prijevozu. 

U listopadu su objavili video koji prikazuje kako bi sve to trebalo funkcionirati.

Gasi se Hyperloop One

I dok jedni u Hyperloopu kao novom načinu transporta i dalje vide budućnost, pa čak za razvoj takvog rješenja u Italiji dobivaju i značajne subvencije Europske unije, drugi – propadaju. Hyperloop Transportation Technologies tako nastavlja s projektom, dok im konkurent, Hyperloop One, propada.

Hyperloop One osnovan je 2014. kao Hyperloop Technologies, potom je promijenio ime u Hyperloop One, pa je na njega pridodano i ime Virgin, kada je 2017. godine u tada mladu i perspektivnu kompaniju uložio i britanski milijarder i poduzetnik Richard Branson, piše Bug.

Pod njegovim su brandom prikazali čak i prototip putničke kapsule na kratkoj demo vožnji, no potom su se odlučili na veliki zaokret u poslovnoj strategiji. Početkom prošle godine okrenuli su se razvoju kapsula za prijevoz tereta, napustivši tako ideju o prijevozu ljudi pomoću kapsula unutar niskotlačnih tunela.

Nedugo zatim i Branson se potiho povukao iz projekta, pa je kompanija iz Virgin Hyperloop preimenovana natrag u Hyperloop One. Sve to, uz velika otpuštanja tijekom 2022. godine, signaliziralo je da im se ne piše dobro, a sada stiže i vijest o – gašenju. Već mjesecima su, kako doznaje Bloomberg, imali financijskih problema te nisu uspijevali potpisati niti jedan komercijalni ugovor za instalaciju svojeg transportnog sustava.

Ovog mjeseca su otpušteni i preostali zaposlenici, a njihov će broj pasti na nulu sa zadnjim danom ove godine, do kada bi trebala biti rasprodana postojeća imovina kompanije, koja uključuje do sada razvijenu tehnologiju, pa i testne trase tunela izgrađene u blizini Las Vegasa.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.