Glavni izvršni direktor Boeinga priznao pogrešku na modelu 737 Max

Foto: EPA

IZVRŠNI direktor Boeinga Dennis Muilenburg potvrdio je nedosljednost informacija u vezi sa svjetlom upozorenja na modelu 737 Max.

Muilenburg je potvrdio da je način na koji je aviokompanija reagirala na svjetlo upozorenja u pilotskoj kabini modela 737 Max bio pogrešan. Izjava je dana prilikom obraćanja novinarima uoči Paris Air Showa, jednoga od najvažnijih događaja u svjetskoj zrakoplovnoj industriji. 

Tvrtka Boeing vjerovala je u ispravnost svjetala na svim mlažnjacima kada je model Max bio pušten u promet 2017. Međutim, ispostavilo se da svjetlo upozorenja radi samo ako je aviokompanija kupila odvojeni indikator u pilotskoj kabini. 

Mnogi od Maxovih kupaca, poput Lion Aira i Ethiopian Airlinesa, nisu kupili odvojeni indikator. 

Funkcija svjetla je upozoravanje pilota o neslaganju senzora koji određuju smjer zrakoplova. Pretpostavka je da su upravo greške u senzorima dovele do rušenja dvaju mlažnjaka spomenutih aviokompanija u listopadu 2018. i ožujku ove godine, pri čemu je poginulo 346 ljudi. 

Potvrdili su da su šutjeli

Uprava Boeinga je prošli mjesec potvrdila da o problemu nije govorila godinu dana jer je nakon provedene unutarnje istrage smatrala da taj problem "ni na koji način ne utječe na sigurnost zrakoplova ni na njegovo opće funkcioniranje u letu". 

Otezanje Boeinga oko priznavanja problema dovelo je do kritika od američke Savezne administracije za zrakoplovstvo, pri čemu je njen službenik Daniel K. Elwell izrazio nezadovoljstvo odgađanjem. 

"Sasvim je jasno da je došlo do pogreške prilikom implementacije svjetla upozorenja", izjavio je Muilenburg u nedjelju te dodao da je "nedosljedna komunikacija s regulatorima i putnicima o rečenom problemu neprihvatljiva".

Paris Air Show proteklih je godina bio mjesto trijumfa za Boeing. Primjerice, samo je u 2017. aviokompanija dobila 571 narudžbu za nove mlažnjake i time uvjerljivo nadmašila tvrtku Airbus, svog najvećeg rivala. 

Ovogodišnje okupljanje jasno je ukazalo na krizu unutar Boeinga s obzirom na pad prihoda od milijardu dolara u odjelu komercijalnih zrakoplova te najgori rezultat u prvom kvartalu u posljednjih nekoliko godina.  

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.