Foto: Hina, Index
ZA FINANCIRANJE izborne promidžbe od donatora je do sada najviše dobio HDSSB, najmanje IDS, na kampanju je najviše potrošila SDP-ova koalicija Hrvatska raste, pokazuju objavljena izvješća.
HDSSB od donatora dobio 726 tisuća kuna
HDSSB je od donatora dobio 726.000 kuna, na promidžbu je potrošio 605.000 kuna. Na popisu donatora su svi viđeniji HDSSB-ovci, od utemeljitelja stranke Branimira Glavaša, preko aktualnog predsjednika Dragana Vulina do saborskih zastupnika Dinka Burića, Josipa Salapića, Krešimira Bubala. Svaki od njih kampanju je pomogao s po 10.000 kuna.
Druga je koalicija Josipovića i Čačića - 418 tisuća kuna
Po dobivenim donacijama, a riječ je o 418.000 kuna, slijedi koalicija Naprijed Hrvatska - Progresivni savez, koja je u prvoj polovici službene kampanje, u devet jednica, potrošila 936.000 kuna. Dvoje građana, iz Zagreba i Hvara, uplatilo je po maksimalno dopuštenih 30.000 kuna, široke ruke bio je i kandidat te koalicije Slavko Linić (donirao 20.000 kuna), ali i Luka Denona (10.000 kuna). Među donatorima su i tvrtke Jadransko osiguranje (20.000 kuna) te varaždinski Coning (17.000 kuna).
Pravne osobe političkoj stranci u kalendarskoj godini smiju donirati najviše 200.000 kuna, neovisnoj listi i kandidatu nacionalnih manjina po 100.000 kuna. Za fizičke osobe, dakle građane i obrtnike, granica je 30.000 kuna.
SDP dobio samo 32.600 kuna donacija
Donacijama se ne može hvaliti ni SDP-ova koalicija Hrvatska raste, dobila je svega 32.600 kuna, a potrošila nešto više od deset milijuna kuna. Po izbornim jedinicama trošila je od 915.000 kuna (Četvrta) do 1, 2 milijuna kuna (Prva i Deseta), što znači da se približila dopuštenim granicama. Naime, po jednoj jedinici može se maksimalno potrošiti milijun i pol kuna.
Donacije se mogu skupljati do završetka službene kampanje, ponoći 6. studenoga, a cjelovita financijska izvješća izborni sudionici dužni su podnijeti 30 dana nakon izbora, do 8. prosinca.
Rok za objavu izvješća istječe u ponoć.