Američki proizvođač čipova odgađa gradnju tvornice u Njemačkoj

Ilustracija: Shutterstock

Američki Wolfspeed izvijestio je da je odgodio planiranu gradnju tvornice čipova u Njemačkoj, istaknuvši da smanjuje kapitalnu potrošnju zbog slabe potražnje za električnim vozilima u Europi i SAD-u.

Wolfspeed nije odustao od tvornice i još nastoji pribaviti novac, rekao je glasnogovornik.

EU želi parirati SAD-u, Kini i Japanu

Tvornica vrijedna tri milijarde eura trebala bi biti izgrađena u saveznoj zemlji Saarland. Početak radova planiran je za sredinu prošle godine i sada je odgođen minimalno do sredine 2025.

Zbog slabosti na europskom i američkom tržištu električnih vozila Wolfspeed je smanjio kapitalnu potrošnju i usredotočio se na povećanje proizvodnje u New Yorku, objasnio je glasnogovornik.

Brojni proizvođači čipova, uključujući Intel, TSMC, Infineon, STMicroelectronics i GlobalFoundries najavili su planove o gradnji tvornica u EU, potaknute europskim zakonom o čipovima iz 2022. godine.

Bruxelles želi parirati SAD-u, Kini i Japanu i zacrtao je 43 milijarde eura privatnih i javnih ulaganja u industriju poluvodiča, nakon globalne nestašice u pandemijskoj 2020. godini.  

Rezultati se još čekaju, gradnja tvornica tapka u mjestu, a Komisija je izdala malo dozvola za nužnu državnu potporu. 

Njemačka je Europskoj komisiji prijavila najviše projekata

EU neće ostvariti zacrtani cilj i osvojiti petinu globalnog tržišta do kraja desetljeća, smatra Jan-Peter Kleinhans, stručnjak njemačkog think tanka interface, nekadašnje Zaklade za novu odgovornost (Stiftung Neue Verantwortung).

Samodostatnost je nije realan cilj budući da su tržišta čipova međusobno povezana, a Europa i dalje osjetljiva na šokove, naglasio je Kleinhans.

Kompanije su ipak najavile puno projekata, primjećuje njemački stručnjak,  i to je impresivno, "čak i ako neki među njima nikada neće ugledati svjetlo dana", dodaje.

Njemačka je Europskoj komisiji prijavila najviše projekata, za planove Intela, TSMC-a, Infineona i Wolfspeeda, ali nijedan nije zasada dobio zeleno svjetlo Europske komisije, napominje Reuters.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.