Automobilska industrija propada, čeličane u gubicima: Je li ovo nagovještaj kraha njemačkog gospodarstva?

Foto: AFP

NETOM što je njemačka središnja banka Bundesbank smanjila prognozu rasta za sljedeću godinu te najavila da bi i Njemačka, najveći europski pokretač gospodarstva, iduće godine mogla pasti u recesiju, iz te zemlje stižu nove loše gospodarske vijesti!

Iz Opela je jučer stigla potvrda kako najkasnije do 2016. godine zatvaraju svoju tvornicu automobila u Bochumu, što znači gubitak više od 3.000 radnih mjesta. Ekonomski analitičari ocjenjuju kako je ovo "znak da ni najjača europska gospodarska sila ne može izbjeći posljedice krize u eurozoni". Ova odluka General Motorsa, u čijem se vlasništvu tvornica nalazi, naišla je na kritike njemačkog vicekancelara i ministra gospodarstva Phillipa Roeslera, koji je poručio kako bi GM trebao preispitati ovu odluku.

No, teško da se tu ima što preispitivati - tvornica je samo ove godine nagomilala gubitke od 1,8 milijardi američkih dolara, a zbog gospodarske krize je prodaja automobila na europskom tržištu od 2007. godine u konstantnom opadanju. U vrijeme visoke nezaposlenosti i preživljavanja iz mjeseca u mjesec, rijetko tko si može priuštiti kredit za novi automobil. Upravo zato proizvođači automobila očekuju u ovoj godini pad prodaje automobila na 12,5 milijuna, u usporedbi sa 2007. godinom kad je prodano 16 milijuna vozila.

A zatvaranje Opelove tvornice tek je početak - otpuštanja radnika i zatvaranja pogona budući su scenariji još nekih proizvođača automobila.

I čeličane u problemima

Još loših vijesti stiže iz njemačkih čeličana, koje su nekoć bile nositelji, odnosno "kostur" ili "kralježnica" njemačkog gospodarstva. Najveća njemačka čeličana ThyssenKrupp AG (TKA), objavila je kako su drugu godinu za redom u gubicima - u fiskalnoj godini okončanoj s 30. rujnom nagomilali su 4,7 milijardi eura gubitaka, a u prethodnoj 1,29 milijardi eura.

Loše poslovanje dovelo je i do promjena u upravi kompanije. Tri izvršna direktora Olaf Berlien, Edwin Eichler i Juergen Claassen, odletjeli su sa svojih pozicija. Osim poraznih financijskih rezultata i loših poslovnih poteza - poput gradnji čeličana u SAD-u i Brazilu, kao jedan od razloga se navode i optužbe za korupciju.

No, ThyssenKrupp nije jedina čeličana u problemima. Drugi najveći njemački proizvođač čelika Salzgitter AG također je nedavno smanjio prognoze svojih financijskih rezultata u ovoj godini.

Početak propadanja njemačkog gospodarstva ili privremeni posrtaj?

U trenucima dok neke od vodećih grana njemačke industrije i gospodarstva bilježe gubitke, mnogima se teško oteti dojmu da je prognoza analitičara koji u 2013. godini Njemačkoj predviđaju recesiju točna.

No, iz Njemačke je danas stigla i jedna dobra vijest - optimizam investitora porastao je više od očekivanog, u čemu Nijemci vide dobar pokazatelj izbjegavanja recesije. Indeks investicijskog optimizma Centra za europska ekonomska istraživanja (ZEW) porastao je s -15,7 u studenom na +6,9 bodova, dok je očekivan bio tek blagi rast na 11,5.

Wolfgang Franz, čelnik Centra za europska ekonomska istraživanja, kazao kako svi pokazatelji indiciraju usporavanje njemačkog gospodarstva, ali ne i pad u recesiju. Ipak, istaknuo je kako mnogo toga ovisi i o tome hoće li se kriza u eurozoni dodatno produbiti ili će Europa konačno krenuti prema "svjetlu na kraju tunela" te u narednoj godini zabilježiti prve naznake gospodarskog oporavka.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.