BMW 5 Touring - i karavan može biti elegantan

JOŠ se nismo navikli na novu seriju 5, a iz BMW-a nam donose još jednu novost. Karavanska izvedba bavarske krstarice otkrit će svoje obline kroz desetak dana na auto salonu u Ženevi.

BMW-ovi karavani su uvijek bili u sjeni limuzinskih izvedbi, barem kad su u pitanju prodajni rezultati. Sasvim neopravdano, jer potencijalne vlasnike nisu u ničime zakidali, osim možda u dizajnerskom pogledu. Sve do sada, jer novi BMW serije 5 Touring nudi apsolutno sve, od sportske elegancije do izražene fleksibilnosti.

Kad je u pitanju BMW, svi su se do dolaska serije 7 slagali da iz Bavarske dolaze predivni automobili, koje krasi izraženi sportski karakter i elegancija. Sedmica je novim dizajnerskim pristupom probila led, a dolaskom serije 5 je sve sjelo na svoje mjesto. Sudeći po prvim snimkama, njena karavanska izvedba definitivno nije dizajnerski promašaj.

Naprotiv, stvoren je još jedan karavan skladnih linija, koji se može pohvaliti činjenicom da modificirani stražnji kraj nije nimalo narušio dinamičnost i pripadajuću BMW-ovu eleganciju. Dodavanje stražnjeg krovnog spojlera otvorilo je čak mogućnost koketiranja sa kupeima, kojima očito današnji karavani streme. Tek će zlobnici uočiti sličnost dizajna stražnjih svjetala s prošlom generacijom jednog japanskog modela.

Unutrašnjost je dakako ostala ista, dakle obilje komfora obogaćeno najkvalitetnijim materijalima i luksuznom opremom. Jedina razlika je u prtljažniku, koji uz bolju iskoristivost nudi i veći obujam. Ovisno o potrebama, kapacitet prtljažnog prostora preklapanjem stražnjih sjedala raste od početnih 500 do maksimalnih 1.615 litara, što je povećanje od 90 odnosno 125 litara u odnosu na prethodnika.

Novi karavan će biti dostupan u četiri motorne izvedbe, dvije dizelske (525d, 530d) i dvije benzinske (525i, 545i). Najveća novost je uvrštenje slabijeg dizelaša, koji sa 130/177 kW/KS i 400 Nm u potpunosti zadovoljava potrebe većine kupaca. Ubrzanje do 100 km/h traje 8.3 sekunde, a maksimalna brzina 225 km/h. Pri tome imajte na umu da potrošnja u mixu iznosi svega 7.0 l/100 km. Izvedba s automatskim mjenjačem ima tek neznatno lošije performanse, do stotke stiže za 8.5 s, postiže maksimalnih 222 km/h, a prosječna potrošnja iznosi 8.0 l/100 km.

Za one izbirljivije je predviđena snažnija dizelska izvedba (160/218 kW/KS, 500 Nm), kojoj za ubrzanje do 100 km/h treba svega 7.2 sekunde, a kazaljka brzinomjera ide do maksimalnih 242 km/h. Vjerovali ili ne, prosječna potrošnja je tek 0.2 l/100 km veća nego kod slabije izvedbe. Naravno, oba dizelska motora su opremljena partikularnim filtrom što osigurava udovoljavanje EU4 standardu.

Kako M izvedba nije u planu,  top model predstavlja 545i pogonjen 8-cilindarskim benzincem od 245/333 kW/KS, koji "transporteru" osigurava vrhunske vozne osobine. Stoga ne čudi što je opcijski ponuđen i SMG sekvencijalni mjenjač.

I za kraj spomenimo da najslabija benzinska izvedba raspolaže s "svega" 142/192 kW/KS i 245 Nm, što je dovoljno za performanse srodne dizelskoj izvedbi (8.2 s, 232 km/h) i dvoznamenkastu prosječnu potrošnju od desetak litara.

Poznate su i cijene za tržište Njemačke. 525i starta s 40.400 eura, slijedi 525d s 40.950, a potom na red dolaze osjetno skuplje izvedbe 530d (44.050 eura) i 545i (60.400 eura).

Ostale novosti u Ženevi

Bavarskog proizvođača struka iznimno cijeni, pogotovo kad su u pitanju dizelski motori. Raznolika ponuda će od idućeg mjeseca biti bogatija za još jedan tehnološki dragulj. U prodaju uskoro stiže 525d limuzinska izvedba. 

Najveću pažnju će sigurno pobuditi otvorena izvedba nove šestice, kojom BMW sjeda na čelo klase dok će terenske boje braniti X3 u novoj motornoj izvedbi (2.5i).

Miljenko Nikolić

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.