Naprasno prekinuta najposjećenija splitska manifestacija u predsezoni

Foto: Press

PARK J. J. Strossmayera – popularno zvanog Đardin, smješten u samom srcu Splita, tik iza leđa Grguru Ninskom, desetljećima je bio loš glas. Splićani su ga zaobilazili u širokom luku i nije bilo zgodno, posebno za dame, da ih se vidi da prolaze kroz Đardin ni danju, a kamoli u noćne sate. Temeljitom obnovom 2002. godine od zapuštenog šumarka postao je prelijepi park, al nove klupe, moderna rasvjeta, zeleni travnjaci i pošljunčane staze koje marljivi djelatnici "Parkova i nasada" svakog jutra temeljito čiste, nisu pomogli Đardinu da "popegla" imidž. Samo su uporni mladi vozači skateboarda vježbajući na sjevernom zidiću i popločanom dijelu Đardina davali znakove života ovom parku. Posljednjih se godina i njih periodično prozivalo, svako malo nekome zasmetaju pa se pojave žestoki zagovornici ideje da se po hitnom postupku skaterima zabrani boravak u Đardinu.

Ovog svibnja, bez velike pompe i posebne prethodne najave, dogodio mu se prvi splitski street food festival Gourmet: deset Splićanima omiljenih kućica s Božićnog sajma, jedna pozornica i šest dekica na travnjacima postavljeni su u Đardin. Kućice su nudile street food zalogaje po cijeni od 30 do 50 kuna iz deset različitih zemalja svijeta, uz brojna dnevna događanja, kulinarske nastupe, dvoboje, humanitarne akcije i slične sadržaje dok su večeri bile rezervirane za nastupe DJ-a i koncerte manje ili više poznatih domaćih bendova.

Ulaz besplatan, a radno vrijeme do ponoći odgovaralo je svim dobnim skupinama. Upravo je ta međusobna dobna, stilska i ina različitost posjetitelja činila Gourmet ležernim i vrlo poželjnim mjestom za druženje i izlaske pa je tijekom 24 dana trajanja Gourmet posjetilo oko 15.000 ljudi. S obzirom na to da Split ne obiluje sadržajima ni manifestacijama zabavnog, sportskog ili kulturnog karaktera u predsezoni, među posjetiteljima Gourmeta bio je i značajan udio stranih turista.



I dok su jučer u popodnevnim satima naši sugrađani u ispijali drugu ili treću kavu toga dana, a turisti se sunčali na travnjacima uz prvo popodnevno pivo, iz Grada je naloženo da se kućice promptno zatvore, a time i gostima uskrati svaka daljnja usluga:


"Razlog ovako naprasitog zatvaranja Gourmeta nam je u potpunosti nejasan. Nakon usmenog odobrenja od strane pročelnika za komunalne poslove i potvrde od strane Turističke zajednice grada Splita da je odobren naš zahtjev za produljenjem Gourmeta do 10. lipnja umjesto 31. svibnja kako je prethodno dogovoreno, iznenada smo zaprimili poziv djelatnika Odsjeka za komunalne poslove da je odluka na naš zahtjev ipak dijametralno suprotna te nam se produljenje ne odobrava. Rečeno je da je problem buka, iako nam iz Prve policijske stanice navode da su tijekom mjesec dana trajanja zaprimili svega jednu telefonsku pritužbu građana. Zatečeni smo naglom promjenom odluke koju su predstavnici Grada donijeli izvan radnog vremena, uoči neradnog dana i netom nakon objave programa koji je uključivao večernji program pod nazivom After parade party", izjavila je Martina Radovčić, predstavnica organizatora Gourmeta.

"Istina, potvrdu o produljenju smo dobili usmenim putem no nije neuobičajeno da se pisana odluka gradskih službi čeka danima te je pitanje, ako je problem nedostatak pisanog odobrenja, zašto komunalni redari nisu reagirali prethodnih dana, po isteku ugovora. Osim što u gradu nema nikakvih sadržaja ovog tipa atraktivnih široj publici, na Gourmetu je bilo angažirano 40-tak studenata i nezaposlenih sugrađana, 15-tak lokalnih tvrtki, najam javne površine za 24 dana plaćamo 90.000 kuna, i naravno, sa svakim danom produljenja taj iznos bi bio i veći. Najavili smo tjedni program i angažirali bendove za naredne dane, ugovorili programe i sadržaje te zaista ne razumijem zašto se moralo otjerati posjetitelje usred bijela dana i zahtijevati da danas, na neradni dan, organiziramo odvoz par tona opreme što je logistički naprosto neizvedivo", nastavila je Radovčić.



Ova tužna i sasvim nepotrebna sličica iz Splita u koliziji je s izvješćem TZ-a Grada koje je medijima predstavljeno unazad par dana. Podaci za svibanj kažu da Split bilježi 11 posto više posjeta turista i rast od 22 posto u broju noćenja. Trend porasta broja turista prati Split već nekoliko godina, pa je od statusa tranzitnog grada postao destinacija. Nažalost, ovakvo nastupanje odgovornih za javne manifestacije i površine u gradu Splitu potvrđuje koliko je dubok jaz između dinamika tržišta i postupanja lokalne samouprave te samih procesa donošenja odluka, osmišljavanja sadržaja i slično. Izgledno je da ne postoje sasvim jasni kriteriji i pravila tko, kako i kada može dobiti određeni prostor na korištenje, ili se bar ne primjenjuju uvijek i za svih jednako, već prečesto sve ovisi i o raspoloženju pojedinca.

Teško je vjerovati da nadležni žele da zaboravimo kako su nakon više od pola stoljeća Splićani saživjeli s javnim prostorom kojeg su uporno izbjegavali te da se Đardinu želi vratiti status mjesta koje se zaobilazi u širokom luku, posebno u noćne sate. Osim ako te aktivnosti ne doprinose gradu i gradskom proračunu na načine koji će građanima Splita još dugo ostati apsolutna nepoznanica.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.