TRILERI su žanr koji gledatelje oduvijek drži u napetosti, ali najbolji naslovi nisu samo priče koja sadržavaju šokantne scene i iznenadne preokrete. Oni koji su ostavili najdublji trag krše ustaljena pravila, donose nešto novo i drugačije te mijenjaju način na koji doživljavamo film.
Dobar triler privući će pažnju napetom pričom, no oni istinski originalni mijenjaju sam filmski krajolik. Oni se usuđuju eksperimentirati s oblikom, perspektivom ili temom, nudeći svjež pristup koji nas tjera da iznova promišljamo o filmskom pripovijedanju. Od Hitchcockovih klasika koji su definirali žanr do suvremenih filmova koji spajaju društvene teme s napetošću koja ledi krv u žilama, Collider je predstavio deset naslova koji su pokazali koliko triler može biti inovativan.
Film prati Marka Lewisa, povučenog snimatelja koji potajno ubija žene, bilježeći njihove posljednje trenutke kamerom. Njegova opsesija snimanjem povezana je s traumatičnim djetinjstvom, a kako se policija približava, njegov dvostruki život počinje se urušavati.
Michael Powell stvorio je film daleko ispred svog vremena - ubojica ovdje nije samo voajer, već i filmaš, a publika postaje svjedok i sudionik njegovih zločina. Time je film postao važan komentar o voajerstvu u kinematografiji i utjecajnom djelu za psihološke trilere koji su slijedili.
Radnja se odvija tijekom ispitivanja sitnog prevaranta Rogera "Verbala" Kinta, koji priča o događajima koji su doveli do krvave pucnjave. U središtu njegove priče nalazi se skupina kriminalaca uvučena u spletke Keysera Sözea, misterioznog kriminalnog uma.
Film je originalan jer se u potpunosti oslanja na nepouzdanog pripovjedača pa gledatelji stalno preispituju što je istina. Scenarij Christophera McQuarrieja, nagrađen Oscarom, gradi napetost do legendarnog završnog preokreta koji je kasnije postao dio popularne kulture.
Gene Hackman tumači Harryja Caula, stručnjaka za prisluškivanje, unajmljenog da snimi razgovor mladog para. Kako preslušava fragmente snimki, sve je uvjereniji da im prijeti opasnost. Opterećen tragedijom iz prošlosti, Harry postaje opsjednut otkrivanjem pravog značenja razgovora.
Coppolin film gradi napetost kroz dvosmislenost, a ne kroz akciju, oslanjajući se na zvuk kao glavni element pripovijedanja. Rezultat je zastrašujuće istraživanje privatnosti, paranoje i morala.
Oh Dae-su biva otet i zatočen u sobi punih petnaest godina bez ikakvog objašnjenja. Kada ga iznenada puste, mora u samo pet dana otkriti tko stoji iza njegova zatočeništva i zašto.
Park Chan-wook stvorio je brutalan i iznimno emotivan film, poznat po stiliziranom nasilju i snažnim preokretima. Originalnost se krije u njegovoj hrabrosti da istraži osvetu i bol kroz ekstremne prizore, ali i u završnici koja nije tu samo radi šoka, već otvara dublja pitanja o patnji i krugu osvete.
Skupina kriminalaca, skrivajući se iza lažnih imena, planira pljačku draguljarnice. Nakon što pljačka krene po zlu, preživjeli se okupljaju u skladištu i sumnjaju da među njima postoji doušnik.
Quentin Tarantino je ovim filmom debitirao i odmah privukao pozornost publike. Originalnost leži u tome što publika samu pljačku nikada ne vidi, već napetost proizlazi iz razgovora likova i njihove međusobne paranoje. Dijalozi puni referenci na popularnu kulturu i nelinearno pripovijedanje stvorili su novo lice kriminalističkog trilera.
Siromašna obitelj Kim smišlja plan kako se infiltrirati u dom imućne obitelji Park. Kada uspiju, otkrivaju mračnu tajnu koja mijenja sve. Bong Joon-ho snimio je film koji prelazi granice žanrova – u njemu se isprepliću crna komedija, društvena satira i napetost. "Parazit" je postao globalni fenomen jer je pokazao da triler može biti i društveni komentar, a ne samo priča o kriminalu i prijetnji.
Modni fotograf Thomas slučajno u parku snimi prizor koji bi mogao skrivati zločin. Kada počne povećavati fotografije, uvjeren je da je svjedočio ubojstvu. Međutim, što dublje istražuje, istina mu sve više izmiče.
Antonionijev film iznenađuje jer odbija dati konačan odgovor, umjesto toga ispituje našu percepciju stvarnosti i istine. Bio je to triler koji je pokazao da neizvjesnost može biti moćnija od rješenja.
Mladi Jeffrey Beaumont u svom gradiću pronalazi odsječeno ljudsko uho. Istraga ga vodi u svijet pjevačice Dorothy Vallens i sadističkog gangstera Franka Bootha. Što više otkriva, to se više suočava s tamom skrivenom iza mirne fasade njegova grada.
David Lynch stvorio je jedinstvenu viziju u kojoj se idilična atmosfera predgrađa sudara s nasiljem i bizarnim prizorima. Plavi baršun spojio je nadrealno i zastrašujuće, pomaknuvši granice trilera.
Leonard Shelby boluje od gubitka kratkoročnog pamćenja. Kako bi pronašao ubojicu svoje supruge, koristi fotografije, bilješke i tetovaže. Priča je ispričana unatrag, što gledatelje stavlja u isto stanje dezorijentiranosti.
Christopher Nolan stvorio je film čija originalnost leži u eksperimentalnoj strukturi. Jednostavna priča o osveti pretvorila se u složeno istraživanje pamćenja, istine i percepcije.
Marion Crane, tajnica koja bježi od zakone jer je ukrala novac svog poslodavca, zaustavlja se u zabačenom motelu kojim upravlja Norman Bates. Film šokira ubijanjem glavne junakinje već na polovici filma, nakon čega se priča fokusira na istragu i Batesovu obiteljsku tajnu.
Hitchcockovo remek-djelo promijenilo je filmski svijet, donijelo novu razinu psihološke napetosti i nepovratno redefiniralo triler. Kultna scena tuširanja ostala je zauvijek upisana u povijest kinematografije.