Znate li da je prva Dacia Duster nastala još 1980-ih, model se prodavao i kod nas

Foto: ARO

DACIA Duster postoji od 1980-ih, kad je prvi rumunjski terenac dobio manjeg brata i na nekim tržištima se nudio upravo pod danas popularnim imenom.

Dacia Duster kao jedan od najpopularnijih i nedvojbeno najpristupačniji kompaktni SUV žari i pali tržištem od 2010. godine. Nakon redizajna upravo svjedočimo dolasku nove generacije modela, koja i dalje ima brojne adute i velike šanse za tržišni uspjeh. 

Međutim, originalno ime ima daleko dulju povijest. Tamo negdje početkom 1980-ih nakon što je rumunjski Aro već nudio terensko vozilo zasnovano na Renaultovoj tehnologiji stvorila se ideja o skraćenoj verziji. Polovicom 1980-ih na scenu dolazi Aro 10 s 4x4 pogonom, nejakim motorom i tehnologijom starog Renaulta 12, odnosno licencne Dacije 1300.

Uz Ladu Nivu bio je to jedan od najjeftinijih terenaca na tržištu, a pažnju je posebno plijenio avanturističkom Spartana izvedbom s mekim krovom koja je lansirana u suton model i marku nakon 1997. godine. Aro kao prvi rumunjski proizvođač automobila svoj je tada najatraktivniji model ponudio europskom tržištu.

1985. godine model je stigao i na britansko tržište pod imenom Dacia Duster. Naime, Britancima je Aro bio totalno stran, ali ne i Dacia koja se već bila komercijalizirala s modelom Demen, licencnim Renaultom 12, piše Motor1. 

Usprkos gotovo dvostruko nižoj cijeni od primjerice Land Rovera, prvi se Duster nije proslavio. 1993. godine je povučen s Otoka, dok je na nekim tržištima istoka Europe bio dostupan pod imenom Aro 10. Manji broj primjeraka neko vrijeme je vozio i hrvatskim cestama, međutim, uslijed loše kvalitete izrade i još goreg održavanja, gotovo svi primjerci su iščezli s naših cesta i oglasnika. 

Model se u novom mileniju nudio u nekoliko karoserijskih izvedbi, sklapan je i u Italiji, a s vremenom je dobio snažnije motore uključujući i dizelaše.

Tvrtka Aro je u međuvremenu neslavno propala u raljama privatizacije, a ime Duster Dacia je oživjela desetak godina kasnije lansiravši svoj danas globalno uspješan model. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.