Xiaomi opravdava plamen na kočnicama svog novog SUV-a kao "potpuno normalno"

Xiaomi tvrdi da je "potpuno normalno" da kočnice njihovog novog SUV-a uhvate plamen

Novi Xiaomi YU7 Max doživio je zapaljenje kočnica na trkaćoj stazi, dosegnuvši temperaturu preko 600°C tijekom intenzivne upotrebe. Proizvođač tvrdi da su se organski materijali u kočionim oblogama zapalili, ali da je funkcija kočenja ostala netaknuta. SUV navodno nije koristio regenerativno kočenje, što je povećalo opterećenje na frikcijske kočnice.

Xiaomi je u posljednje vrijeme u usponu, ali čak i nakon impresivnog nastupa modela SU7 na Nürburgringu i 289.000 predbilježbi za novi SUV YU7, tvrtka se sada suočava s potrebom kontrole štete.

Ovoga puta riječ je o drugačijoj vrsti topline - onoj koja dolazi s kočnica modela YU7 Max tijekom medijskog testiranja na stazi, što je izazvalo podignute obrve. Evo što se dogodilo i kako Xiaomi reagira.

Prošlog petka pojavio se video YU7 Maxa u boksu trkaće staze s kočnicama u plamenu. To nije dobra situacija jer je riječ o vrhunskom SUV-u s 682 konjske snage (691 kW) i okretnim momentom od 866 Nm iz postavke s dva motora. Naravno, to pruža mnogo snage, ali mora biti popraćeno i dobrim kočnicama, jer neizbžno trebate usporiti ili se zaustaviti u nekom trenutku.

U videu vidimo tehničare koji stoje centimetre od otvorenog plamena na kliještima dok jedan mjeri temperaturu. Prema uređaju koji koristi, kočione obloge su dosegnule 619 stupnjeva Celzija. To je 1.146 stupnjeva Fahrenheita, ili samo 50-ak stupnjeva ispod temperature na kojoj aluminij počinje topiti.

Važno je napomenuti da ovi plamenovi nisu iste vrste koje smo prije vidjeli kod superautomobila s ugljično-keramičkim kočnicama. Umjesto toga, Xiaomijev odgovor za CarNewsChina pojašnjava da su se kočnice zapalile zbog organskih materijala u nisko-metalnim oblogama.

Očito je to "potpuno normalno" kada kočnice premaše 600 stupnjeva Celzija i navodno nije problem jer su nastavile ispravno funkcionirati.

Dodatno je važno napomenuti da Xiaomi tvrdi kako automobil u pitanju nije pravilno koristio regenerativne kočnice. YU7 Max ima "Master Mode" s "poboljšanim povratom energije". Prilikom korištenja tog sustava, frikcijske kočnice ne moraju raditi toliko jer regeneracija može pružiti do 0,2G sile kočenja.

Umjesto toga, čini se da se ovaj YU7 oslanjao isključivo na frikcijske kočnice. S obzirom da teži oko 2,3 tone, nije čudno da su kočnice bile dovedene do krajnjih granica.

Zanimljivo je da ova situacija djeluje odvojeno od velikih kvarova kočnica viđenih na drugim Xiaomi automobilima. U slučajevima s kraja prošle godine, dva različita SU7 sedana doživjela su ozbiljne sudare kada su im kočnice potpuno otkazale. Ti slučajevi izgledaju povezani s komponentama kočnica koje uopće nisu namijenjene za upotrebu na stazi. Nasuprot tome, obloge i diskovi na YU7 u ovom novom videu su dorasli zadatku.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.