Ferrarijev 30-metarski jedrenjak klizi po vodi bez kapi goriva

30-metarski Ferrari klizi po vodi bez kapi goriva

Ferrari Hypersail je 30-metarski jedrenjak koji će se pokretati isključivo obnovljivom energijom, predstavljajući revolucionarni korak talijanskog proizvođača automobila u svijet nautike.

Razvijen u suradnji s Guillaumeom Verdierom, ovaj projekt vodi Ferrarijev tim za razvoj Hypercara, a jedrilica će koristiti tehnologiju koja omogućuje lebdenje iznad vodene površine pomoću posebnog sustava hidrokrila.

Hypersail, čije je lansiranje predviđeno za 2026. godinu, spaja inovativni dizajn brodova s Ferrarijevom tehnologijom i već ima devet registriranih patenata.

Ferrari nije nepoznat po pomicanju granica, ali ovaj novi pothvat mogao bi biti njihov najsmjeliji dosad. Hypersail je 30-metarski oceanski jednokorpusni regatni jedrenjak koji doslovno klizi po vodi. Dizajniran da balansira na tri točke kontakta, uključujući kobilicu s hidrokriliima, ovo plovilo prvo je takve vrste. I nije samo još jedan brzi Ferrari. Očito će se pokretati isključivo obnovljivom energijom.

Predstavljen u Maranellu, Hypersail je Ferrarijev prvi iskorak u svijet jedrilica. Još važnije, nije riječ o polovičnom projektu licenciranja. Ovo je punokrvni brod izgrađen u vlastitoj proizvodnji uz doprinos Ferrarijevog programa za hypercara. Pod vodstvom Giovannija Soldinija i dizajniran od strane poznatog pomorskog arhitekta Guillaumea Verdiera, Hypersail je već u izgradnji i trebao bi započeti pomorska testiranja sljedeće godine.

Za Soldinija, ovo je vrhunac desetljeća u offshore jedrenju: "Spoj različitih kultura i naprednih tehnologija omogućuje nam izgradnju jahte koja je revolucionarna u mnogim aspektima," rekao je. "S nautičkog gledišta, inovativna je i u strukturi i u načinu na koji će letjeti; što se tiče sustava, Ferrarijev doprinos pokreće razvoj tehnologije kontrole na brodu koja dosad nije viđena."

Verdierov dizajn je značajan jer je prvi takve vrste. Nagibna kobilica, zapravo pomična kobilica izravno ispod broda, djeluje kao jedna od tri točke s hidrokriliima. Hidrokrila prirodno podižu glavnu strukturu broda iznad vode, omogućujući mu da klizi po površini mnogo brže nego što bi inače mogao.

Na brodu, sustav kontrole razvijen zahvaljujući Ferrarijevom opsežnom znanju o aerodinamici i simulacijama upravlja svime, od nagiba do protoka energije. Govoreći o energiji, Hypersail dobiva svoju snagu iz solarnih, vjetrenih i kinetičkih sustava. Nema nijednog motora s unutarnjim izgaranjem bilo koje vrste. Sve ovo novo razmišljanje i inovacije iz Ferrarija već su doveli do devet patenata. Još šest je u izradi, a brod još nije ni završen.

"Hypersail je novi izazov koji nas tjera da prijeđemo svoje granice i proširimo naše tehnološke horizonte", rekao je predsjednik Ferrarija John Elkann. "Istovremeno, savršeno se uklapa u Ferrarijevu tradiciju, crpeći inspiraciju iz našeg Hypercara, trostrukog pobjednika 24 sata Le Mansa. Dizajniranje jahte za offshore utrke možda je krajnji izraz izdržljivosti."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.