Toyota je podijelila video obilazak svoje nedavno obnovljene GR tvornice u Japanu koja je daleko od tipične industrijske proizvodnje.
Tvornica, smještena unutar Toyotinih pogona Motomachi u Japanu, dobila je veliko unapređenje početkom 2025. godine. Ovo nije prosječno industrijsko radno mjesto - izgleda kao mjesto gdje je svaki dan prilika za rad s iznimno brzim strojevima.
Zaposlenici koji rade na modelima GR Yaris i GR Corolla nose prilagođene uniforme i kape sa svojim imenima, što im pomaže da se osjećaju kao pravi dio Gazoo Racing obitelji. I nije sve samo rad - ovi radnici također uživaju u pogodnostima poput posebne prostorije za opuštanje i trkaćeg simulatora tijekom pauza.
Prostori za opuštanje nisu samo za presvlačenje radne odjeće. Ženski prostor za presvlačenje ima posebno mjesto za odmor zaposlenika. Ako se ne osjećate najbolje, možete se opustiti u udobnim stolicama s naslonom za noge prije povratka sastavljanju vozila spremnih za reli. Tu je i stol s barskim stolicama, TV i kuhinjski prostor za pauze za ručak.
Za one koji radije podižu adrenalin tijekom pauze, Toyota ima nešto još bolje: trkaći simulator s bucket sjedalom, Fanatec volanom, pedalama i velikim zaslonom. Može se pretpostaviti da izbor automobila u simulatoru uključuje uglavnom Toyotine modele.
Toyotina GR tvornica radi od debija GR Yarisa 2020. godine, a sada proizvodi i GR Corollu te GRMN Yaris reli automobil. Za razliku od tipičnih tvornica, ova više nalikuje trkaćoj garaži.
Umjesto oslanjanja na robote, većinu posla obavljaju ljudske ruke, čineći proces fleksibilnijim. Ovaj pristup male serije omogućuje veću preciznost i osigurava da svaki automobil dobije pažnju koju zaslužuje tijekom proizvodnje.
Zanimljivo je da se karoserije spuštaju na motor, pogonski sklop i komponente ovjesa, a ne obrnuto. Toyota kaže da ova metoda pomaže eliminirati manja izobličenja karoserije koja bi se mogla pojaviti tijekom ugradnje tih teških dijelova, osiguravajući precizniju montažu.
Komponente poput kočionih diskova i opruga ovjesa dodatno se mjere kako bi se otkrile i najmanje varijacije. Iako svaki dio ima određeni raspon tolerancije, Toyota ulaže dodatni napor kako bi osigurala da svaki automobil dobije idealnu kombinaciju komponenti, ciljajući na najuravnoteženije performanse.
Kad je automobil potpuno sastavljen, prolazi kroz preciznu inspekciju i razne testove vožnje za osiguranje kvalitete. Zahvaljujući ovom detaljnom procesu, Toyota tvrdi da gotovi proizvodi izlaze iz GR tvornice "spremni za vožnju punom brzinom na stazi".
Od travnja, Toyota nudi obilazak tvornice vlasnicima GR Yarisa i GR Corolle. Zbog rastuće potražnje, tvrtka je nedavno otkrila planove za drugu tvornicu GR Corolle u svom pogonu u Derbyshireu u Ujedinjenom Kraljevstvu, koja bi trebala biti otvorena 2026. godine.
Što se tiče ostalih sportskih automobila u liniji, Toyotu GR86 proizvodi Subaru u Japanu, dok GR Supru proizvodi Magna Steyr u Austriji.