Volkswagen razvija novi motor. Zbogom remenu i lancu

Foto: VW

Sve se više priča o novom hibridnom pogonu Volkswagena, koji bi trebao debitirati u idućoj generaciji modela T-Roc, ali možda je još zanimljivija informacija o potpuno novom sustavu razvoda ventila koji će eliminirati potrebu za zupčastim remenom, pa i za lancem.

Volkswagen se sve manje oslanja na punu elektrifikaciju i sve više ulaže u unaprjeđenje klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem, što ne znači da odustaje od smanjenja potrošnje i povećanja učinkovitosti.

Njemačka tvrtka i dalje vjeruje da motori s unutarnjim izgaranjem nisu pred izumiranjem, čak ni nakon 2035., kad na snagu stupaju stroža ograničenja, barem ne ako se koriste sintetička ili druga nefosilna goriva.

Bez remena i lanca: Novi sustav prijenosa pomoću zupčanika

Kako se približava lansiranje novog T-Roca, sve više tehničkih detalja izlazi u javnost. Prema informacijama iz Wolfsburga, novi motor neće imati klasični zupčasti remen ili lanac za pogon bregastih vratila, već će koristiti cilindrične zupčanike. Ova tehnologija već se koristi u mjenjačima, ali je u motorima rijetkost.

Takav mehanički prijenos snage nudi veću izdržljivost, niže troškove održavanja i preciznije upravljanje radom ventila. Umjesto dvije, novi motor koristi jednu bregastu osovinu koja izravno upravlja ventilima pod visokim tlakom ubrizgavanja, što sugerira da bi se Volkswagen mogao vratiti na konfiguraciju s dva ventila po cilindru umjesto četiri.

Prilagođen hibridima, bez remena i na pomoćnim sustavima

Novi motor osmišljen je tako da što bolje surađuje s elektromotorom. Osim glavnog razvoda, ni pomoćni sustavi, poput vodenih i uljnih pumpi, kompresora klima-uređaja ili servo upravljača, ne koriste remenje, već se i oni pokreću pomoću zupčanika. Time se smanjuje potreba za zamjenom potrošnih dijelova, a sam motor postaje trajniji i jednostavniji za održavanje.

Ipak, ovaj sustav ima i nedostataka, a povećana buka jedna je od glavnih zamjerki. Osim toga, s obzirom na to da se koristi raspored s dva ventila po cilindru, jasno je da performanse nisu glavni prioritet, što je u skladu s činjenicom da glavni izvor snage kod hibrida dolazi iz elektromotora.

Volkswagen već ima iskustva s ovom tehnologijom

Ovo nije prvi put da Volkswagen koristi cilindrične zupčanike za pogon ventila. Još prije 22 godine ova je tehnologija debitirala s 2.5-litrenim TDI petcilindarskim dizelom, koji je pokretao prvi Touareg. No sada se koncept vraća u središte pozornosti, u hibridnoj eri, gdje je ključna riječ učinkovitost.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.