Tužba osporava ono što jedan proizvođač automobila smatra "normalnom" potrošnjom ulja, otkrivajući detalje skrivene duboko u priručniku za vlasnike.
Vlasnici Volkswagena tvrde da njihovi motori troše ulje daleko iznad očekivanih razina između servisa.
Kolektivna tužba obuhvaća modele Tiguan od 2022. do 2023. s EA888 turbobenzinskim motorima.
Kompanija je zatražila od suca da odbaci slučaj, navodeći da nijedan tužitelj nije prijavio bilo kakve probleme s motorom.
Nije tajna da neki Volkswagenovi motori imaju problem s "žeđi". Godinama su određeni VW modeli stekli reputaciju da troše ulje brže nego što se čini razumnim, a sada je ta navika dovela proizvođača automobila usred kolektivne tužbe u Sjedinjenim Državama.
U središtu svega je VW-ov EA888 motor koji, prema tužbi, može se zaustaviti ili čak zakazati ako vozači ne dopunjavaju ulje između redovitih zamjena. Tužba se posebno odnosi na modele Tiguan iz 2022. i 2023. godine.
Izvorno podnesena kao tri zasebna pravna slučaja, tužba je od tada objedinjena u jednu kolektivnu tužbu koja uključuje sedam tužitelja. Srž problema, prema tužbi, leži u neispravnim klipnim prstenovima kojima navodno nedostaje potrebna napetost, što dovodi do prekomjerne potrošnje ulja. Postoji i tvrdnja da PCV sustav možda ne obavlja svoj posao pravilno kad je riječ o upravljanju tlakom u kućištu radilice.
Zanimljivo je da se tužba poziva na tehnički servisni bilten koji je VW ponovno izdao 2024. godine. Ovaj bilten opisuje test potrošnje ulja koji ovlašteni servisi mogu provesti kada kupac prijavi potrošnju ulja iznad onoga što VW smatra normalnim - do 0,5 litara na svakih 1000 kilometara. To je prag na kojem proizvođač automobila počinje obraćati pažnju.
Tužitelji pozivaju saveznog suca da naredi opoziv svih zahvaćenih modela Tiguan. Volkswagen se, međutim, protivi, tražeći od suda da u potpunosti odbaci slučaj.
Za početak, VW ističe da nijedan od sedam tužitelja ne tvrdi da je doživio zaustavljanje motora, kvar ili oštećenje zbog prekomjerne potrošnje ulja. Dok se jedan tužitelj žalio na "pucketanje" i "oklijevanje" motora, diler joj je rekao da vozilo funkcionira kako bi trebalo.
Njemački proizvođač automobila tvrdi da tužitelji "ponavljaju istu općenitu tvrdnju da ih je svjetlo upozorenja za ulje u vozilima potaknulo da dodaju ulje u vozilo između redovitih zamjena ulja".
Kompanija također napominje da priručnik za vlasnike Tiguana kaže da motor može potrošiti do 1 litre na svakih 2.000 km. To je prilično velika količina ulja koja se potroši na tako ograničenoj udaljenosti, ali VW tvrdi da nijedan od tužitelja nije tvrdio da su njihova vozila trošila ulje brzinom koja prelazi ovaj objavljeni prag.