Europsko tržište automobila doživljava tektonske promjene. Iako najnoviji podaci za prvu polovicu 2025. godine pokazuju blagi pad ukupnih registracija novih vozila, prava vijest leži u nevjerojatnom usponu kineskih proizvođača koji su već pretekli neke od najpoznatijih zapadnih marki.
U prvoj polovici godine, prodaja kineskih marki porasla je za čak 91 posto, dosegnuvši 347.100 prodanih vozila. Time su zauzeli značajnih 5,1 posto europskog tržišta, smjestivši se tik iza Mercedesa (5,2%) i ispred Forda (3,8%). Štoviše, u lipnju su kineski brendovi po prvi put prodali više automobila od Mercedesa, što jasno pokazuje smjer u kojem se tržište kreće.
Na čelu kineskog vala je BYD, čija je prodaja električnih vozila skočila za 143 posto u prvih šest mjeseci, s 41.300 isporučenih jedinica. Time su nadmašili marke poput Cupre i Forda u segmentu električnih vozila. No, uspjeh ne leži samo u potpuno električnim modelima. Plug-in hibridi marki kao što su BYD, Jaecoo i Omoda pokazali su se iznimno popularnima, a BYD-ov model Seal U u lipnju se borio s Volkswagen Tiguanom za titulu najprodavanijeg PHEV modela u Europi.
Dok kineski proizvođači slave, slika među europskim i američkim markama je šarolika. VW Grupa zabilježila je rast od 3 posto, Renault 6 posto, a BMW i Ford također bilježe pozitivne rezultate. S druge strane, najveći gubitnici su Stellantis s padom od 9 posto i, iznenađujuće, Tesla, čija je prodaja potonula za čak 33 posto u prvoj polovici godine.
Najprodavaniji automobil u Europi i dalje je Dacia Sandero sa 128.800 registracija, no prodaja mu je pala za 11 posto, dok mu se opasno približava Renault Clio s rastom od 7 posto. Peugeot 2008 je treći, a slijede ga Volkswagenovi modeli T-Roc, Golf i Tiguan. Najveće iznenađenje je potpuni izostanak Teslinog Modela Y iz top 10. Nekadašnji bestseler pao je za 33 posto, na samo 68.800 prodanih primjeraka. Iako je proljetni redizajn ublažio pad, to nije bilo dovoljno da zadrži vodeću poziciju.
Unatoč Teslinom padu, ukupno tržište električnih vozila doživjelo je procvat s rastom od 25 posto. U prvih šest mjeseci 2025. po prvi put u povijesti registrirano je više od milijun električnih automobila. Na vrhu liste najprodavanijih električnih marki u tom razdoblju sada je Volkswagen, koji je s rastom od 78% pretekao Teslu.