Velika većina automobila nikad nije korištena, a jedan čak nema ni McLarenov znak
Kolekcija od 20 McLarenovih modela, uključujući F1, P1, Senna, Speedtail, Sabre i Elva, izlazi na tržište.
Automobili u izložbenom stanju pripadali su pokojnom suvlasniku McLarena i direktoru TAG-a Mansouru Ojjehu.
Za većinu ljudi, posjedovanje jednog superautomobila je vrsta sna rezervirana za dobitnike na lutriji i osobe u srednjim godinama s velikodušnim budžetom. Ali posjedovanje pažljivo odabrane flote od 20 McLarena, od kojih je svaki prilagođen do posljednjeg vijka? To je nešto potpuno drugo. Privatna McLarenova kolekcija pokojnog Mansoura Ojjeha, jedne od najutjecajnijih osoba u tvrtki, sada je na prodaju i mogla bi postići vrijednost veću od 70 milijuna dolara.
Nakon što je preuzeo vodstvo od svog oca kao izvršni direktor Techniques d'Avant Garde (TAG), Mansour Ojjeh ušao je u svijet Formule 1 visokih okretaja. TAG je postao sponzor Williamsa 1979. godine, a do 1984. Ojjeh je stekao značajan vlasnički udio u McLarenu.
Njegovo vrijeme s timom obilježilo je zlatno doba, rezultirajući sa sedam konstruktorskih i deset vozačkih prvenstava. Također je pomogao usmjeriti McLarenovo širenje na cestovne automobile, surađujući s Ronom Dennisom i inženjerskom legendom Gordonom Murrayem.
Mansourova strast za McLarenom nije bila ograničena samo na trkaću stazu. S vremenom je tiho sastavio ono što se danas opisuje kao "najznačajnija kolekcija McLarenovih cestovnih automobila ikada". Svaki superautomobil nosi posljednji broj šasije za svoj model, namjerni izbor kako bi se osiguralo da automobili imaju svaku tehničku nadogradnju uvedenu tijekom proizvodnje.
F1 je kruna kolekcije i jedan od najpoželjnijih primjeraka, kao posljednji proizveden. Trenutno ima 1.800 km na brojilu, ali je u besprijekornom stanju. Superautomobil s tri sjedala obojen je u Yquem, jedinstvenu nijansu nazvanu po rijetkom desertnom vinu. Ista boja kasnije je preimenovana u Mansour Orange i isključivo se koristi na svakom automobilu u kolekciji.
Osim F1, garaža izgleda kao McLarenov album najvećih hitova. Tu su P1, Senna, Speedtail, pa čak i neuhvatljivi Sabre. Longtail i Le Mans izdanja običnijih McLarena poput 650S i 720S zaokružuju skupinu. Čak je i beskrovni Elva speedster dio kolekcije, iako je stigao nakon Ojjehove smrti 2021. godine. Kao dirljiv detalj, nosi Mansourove oznake umjesto McLarenovih.
Ono što kolekciju čini još vrednijom je činjenica da su, osim F1 i P1 GTR-a, sva ostala vozila nekorištena. Superautomobili su održavani po izravnim uputama McLarena, što znači da su praktički u izložbenom stanju.
Obitelj Ojjeh povjerila je prodaju 20 McLarena britanskom trgovcu Tom Hartley Jnr Ltd, istoj tvrtki koja je početkom ove godine upravljala kolekcijom Bernieja Ecclestonea od 69 povijesnih Grand Prix i Formula 1 automobila. Hartley Jnr usporedio je McLarene Mansoura Ojjeha s "Ferrarijima Enza Ferrarija ili Porscheima Ferdinanda Porschea" i rekao da se "iskreno nada" da će cijela kolekcija završiti kod jednog kupca.
Zak Brown, izvršni direktor McLaren Racinga, rekao je: "Mansour je bio osnivač McLarena kakvog danas poznajemo. Iznimno strastveni trkač i automobilski entuzijast i najveći fan McLarena. Njegova kolekcija je vrlo posebna, nisam svjestan ičega drugog što se može usporediti s njom."
Kathy Ojjeh, Mansourova udovica, opisala je kolekciju kao nešto mnogo više od asortimana egzotičnih automobila. Za njenu obitelj, to je duboko osobno naslijeđe. "McLaren je Mansouru značio toliko puno," rekla je, objašnjavajući da je njegova strast daleko nadilazila posao. Svaki automobil je pažljivo dizajniran prema njegovim specifikacijama, odraz onoga što je nazvala njegovim "neobičnim talentom za detalje" i entuzijazma koji je gajio za marku tijekom desetljeća.
Iako je rastanak s kolekcijom težak, vjeruje da je došlo vrijeme da se preda nekome tko istinski razumije njenu vrijednost i tko će se o njoj brinuti jednako pažljivo kao i Mansour.