Novi G20E motor izvorno je trebao razvijati 395 KS, ali Toyota sada tvrdi da motor može izdržati i znatno veću snagu.
Dok se automobilska industrija okreće električnim vozilima, neki proizvođači tiho ulažu u motore s unutarnjim izgaranjem s novim inženjerskim rješenjima i ozbiljnim performansama.
Mercedes navodno ukida svoj snažni četverocilindarski motor M139, ali Toyota je spremna preuzeti štafetu. Japanski proizvođač radi na novoj obitelji motora, a inženjeri tvrde da 2,0-litreni G20E ima potencijal razviti 592 KS (600 PS) – gotovo 300 KS po litri.
"S većim turbopunjačem, više od 600 KS je lako moguće," rekli su Toyotini tehnički stručnjaci novinarima njemačkog časopisa Auto Motor und Sport. To je povećanje snage od čak 50 posto u odnosu na 395 KS (400 PS) koje G20E navodno razvija u standardnom obliku, i to bez hibridne pomoći.
Izvještaj ne pojašnjava bi li motor s takvom snagom mogao zadovoljiti emisijske standarde, što se čini kao veliki izazov. Japanski mediji su prošle godine nagovijestili da bi G20E mogao razviti 600 KS, ali su naglasili da bi takva podešenost bila ograničena na utrkarske primjene.
Toyotin G20E dio je nove obitelji atmosferskih i turbopunjenih motora od 1,5 i 2,0 litre koje će lansirati u sljedećih nekoliko godina. Veći motor prvi je put prikazan u stražnjem dijelu koncepta GR Yaris M na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu, za koji su neki sugerirali da bi mogao poslužiti kao testna platforma za oživljavanje roadstera MR2. Isti motor sigurno će se naći i u kupeju Celica, čije oživljavanje Toyota također stalno nagovještava.
S obzirom na reputaciju Toyotinog predsjednika Akija Toyode kao zagovornika vozačkog entuzijazma, očekujemo da će i MR2 i Celica nuditi G20E motor uz izbor šesterostupanjskog ručnog i osmostupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Također očekujemo da će neki kupci dodatno doraditi svoje motore, na način kako su tuneri izvlačili ogromnu snagu iz legendarnog 2JZ rednog šestocilindričnog motora.
Jer čak i ako Toyota neće ugraditi verziju G20E s 600 KS u serijski automobil, možete biti sigurni da će aftermarket industrija to učiniti stvarnošću. Toyotini inženjeri rekli su novinarima da novi motor ima široko postavljene cilindre, što pruža veliki prostor za povećanje zapremine.
Iako je Toyota do sada čuvala mnoge tehničke detalje svojih novih motora s unutarnjim izgaranjem, potvrdila je da će biti kompatibilni s ugljično neutralnim gorivima, što znači da bi mogli opstati čak i nakon što zemlje ili države uvedu zabrane tradicionalnih benzinskih motora.