Diljem 109 kineskih automobilskih brendova, proizvođači su definirali jasne uloge na brzorastućem tržištu. Sve se zna, pa tako i koja je marka zastupljena u pojedinom segmentu.
Poput rasporeda koji definiraju bande u kvartovima, tako se kod kineskih proizvođača točno zna gdje koji spada. Pioniri električnih vozila, proizvođači pristupačnih vozila, premium izazivači, specijalisti za pickupe i SUV-ove, komercijalni proizvođači te retro/nišni proizvođači.
Kineska autoindustrija više nije jednolična. Od pristupačnih gradskih mikroautomobila do visokotehnoloških električnih izazivača i luksuznih marki pod državnim pokroviteljstvom, 109 domaćih brendova dijeli se u različite strateške kategorije.
Prvi na redu su predvodnici u električnim i novim energetskim vozilima. Oni dolaze na masovno tržište, a karakteriziraju ih veliki proizvodni kapaciteti i široke linije modela (limuzine, crossoveri, MPV-ovi). U ovu grupu ulaze Lynk & Co, BYD, SAIC-Aion, Chery (EV modeli), Wuling (mini električna vozila) i Omoda.
🚗 109 Chinese Car Brands — How They’re Positioned Today Across 109 Chinese car brands, manufacturers have carved out...
Objavljuje Eurasian Bookshelf u Četvrtak, 25. rujna 2025.
Premium izazivači u električnim vozilima su tehnološki izuzetno bogati, a mogu si priuštiti pretplatničke usluge i dizanje cijena putem imidža. Usmjereni su na imućne kupce, a primjeri za to su NIO, Xpeng, Li Auto, Zeekr, Arcfox.
Tradicionalni masovni proizvođači čine nama itekako značajan segment. Nude još uvijek modele pokretane motorima s unutarnjim izgaranjem, ali i hibride i električna vozila. Imaju široke mreže zastupnika, a fokus na izvozu. Tu ulaze Geely, Changan, Dongfeng, FAW, GAC.
Specijalisti za SUV-ove, pickupe i off-road vozila imaju fokus na robusna, obiteljska i radna vozila. Primjeri su Great Wall (Haval, Tank, Ora za nišna električna vozila), JMC, Foton.
Državni i prestižni brendovi ne idu u izvoz i nema ih puno. Luksuzno pozicioniranje osigurava ceremonijalna/državna flota i limuzine visokog statusa. Primjer je Hongqi (FAW), najpoznatija domaća luksuzna marka. Spomenimo i Yang Wang koji igra na luksuz i performanse.
Nišni i retro brendovi su dizajnerski vođeni ili mali električni automobili s jakim vizualnim identitetima za privlačenje mlađih kupaca. Primjeri su Ora (retro električna vozila), Leapmotor (stilska električna vozila).
Konačno, tu su i komercijalna vozila - autobusi, kombiji, kamioni i laka komercijalna električna vozila za urbanu logistiku. Nude ih Maxus (SAIC), Foton, Dongfeng komercijalne linije.
I to nije sve jer uz spomenute postoje još i zasebne globalne izvozne marke i naslijeđeni brendovi korišteni za izvozna tržišta. MG je tu možda najbolji primjer.
Zašto toliko brendova? Ogromno unutarnje tržište Kine, provincijska podrška i brzi prijelaz na električna vozila potaknuli su mnoge tvrtke, državne, privatne startupe i tradicionalne proizvođače da pokrenu različite marke za ciljanje uskih segmenata kupaca. Pritom se ne natječu svi cijenom i volumenom, već ima onih koji kao adute ističu druge vrijednosti, tehnološke i estetske.