Subaru koristi napredne baterije, ali ne tamo gdje biste očekivali

Foto: Subaru

Iako se solid-state baterije dugo smatraju tehnologijom koja će revolucionarizirati električna vozila, Subaru ih je počeo koristiti na potpuno neočekivanom mjestu. Umjesto u automobilima, ovaj japanski proizvođač ugrađuje ih u robote na svojim proizvodnim linijama za motore i mjenjače, pridružujući se tako Toyoti i Nissanu u primjeni ove napredne tehnologije, piše Carscoops.

Riječ je o baterijama japanske tvrtke Maxell Ltd, koje su se dosad uglavnom koristile kao rezervni izvor napajanja u industrijskoj opremi. Njihova ključna prednost je keramički elektrolit umjesto tekućeg, što ih čini energetski gušćima i omogućuje znatno brže punjenje u usporedbi s klasičnim litij-ionskim baterijama.

Zašto prvo roboti?

Iako su Maxellove baterije s kapacitetom manjim od 1 kWh preslabe za pogon automobila, savršene su za tvorničke robote. Glavni razlog njihove primjene je izdržljivost. Dok su se dosadašnje baterije u robotima morale mijenjati svake jedne do dvije godine, nove solid-state baterije imaju životni vijek do čak 10 godina.

Prema pisanju portala Auto News, Subaru je već opremio devet robota novim baterijama u svojoj tvornici motora i mjenjača Oizumi, smještenoj sjeverno od Tokija.

"Instaliranjem solit-state baterija u industrijske robote koji se koriste u našoj tvornici, Subaru želi smanjiti industrijski otpad i radove održavanja industrijskih robota koristeći dugi vijek trajanja baterije", stoji u službenom priopćenju tvrtke.

Subaru i električna vozila

Ovaj potez događa se u vrijeme kada Subaru, poput mnogih drugih proizvođača, preispituje svoju strategiju elektrifikacije zbog usporavanja rasta prodaje električnih vozila na nekim tržištima. Unatoč tome, tvrtka ne odustaje od električne budućnosti, što potvrđuje i nedavno predstavljanje njihovog drugog električnog vozila za sjevernoameričko tržište, nazvanog Uncharted.

Novi model temelji se na električnoj Toyoti C-HR, ali donosi robusniji dizajn karakterističan za Subaru. Najsnažnija verzija opremljena je s dva elektromotora ukupne snage 338 KS, što joj omogućuje ubrzanje do 96 km/h za samo 5 sekundi.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.