Škoda planira sportske modele, ali tek nakon uspjeha osnovne linije vozila

Vaša luđačka strast za SUV-ovima guši Škodine snove o zabavnim sportskim automobilima, no ima nade

Direktor Škode kaže da bi marka mogla istražiti uzbudljivije segmente kad osnovni modeli dosegnu ciljeve prodaje.

Direktor Škode razgovarao je o planovima za lansiranje nišnog, uzbudljivijeg modela u bliskoj budućnosti.

Marka je trenutno usredotočena na mainstream segmente, prvenstveno na proizvodnju crossovera.

Ta bi se strategija mogla promijeniti u sljedećem desetljeću ako se uspješno postignu prodajni ciljevi.

Škoda ima reputaciju kreativnog pristupa svojim konceptima koje dizajniraju studenti, ali kad je riječ o proizvodnim modelima, obično igra na sigurno. Trenutna linija modela uvelike se oslanja na crossovere i SUV-ove, dok ostatak ponude čini nekoliko hatchbacka, limuzija i karavana. Izvršni direktor Klaus Zellmer priznao je da iako mainstream segmenti ostaju u fokusu marke, još uvijek postoji potencijal za nešto avanturističnije u budućnosti.

Više: Omiljeni Favorit vašeg djeda dobiva električni redizajn

Unatoč kontinuiranom pomaku prema elektrifikaciji, Škoda je održala na životu svoju RS oznaku usmjerenu na performanse, iako je najsportskiji model koji trenutno prodaje SUV u coupe stilu. Ipak, koncept Vision GT iz 2022., koji je nedavno uvršten u igru Gran Turismo u 2024., ponudio je pogled na to kako bi mogla izgledati ekspresivnija Škoda usmjerena na performanse.

Konceptni automobili koji mame, ali se rijetko realiziraju

Govoreći za Car Magazine, Zellmer se osvrnuo na Vision GT i njegove reference na klasični 1100 OHC iz 1957.: "To su mali eksperimenti – na neki način daju energiju marki, ali poslovna logika je, nažalost, minimalna." To prilično dobro sažima izazov. Zabavne ideje lako je zamisliti, ali opravdati ih upravi je sasvim druga priča.

Zellmer je nastavio objašnjavati zašto Škoda nije stavila uzbudljiviji automobil u proizvodnju, priznajući da se marka udvostručuje na profitabilnim, visokim mainstream modelima s pogonskim sklopovima koji odgovaraju svakom kupcu, uključujući električne, hibridne i motore s unutarnjim izgaranjem, dok za sada ostavlja po strani nišne ponude.

"Nažalost, trenutno nemamo ni financijski luksuz, ni kapacitet za to," rekao je. "Volio bih. Volio bih vidjeti automobil koji govori srcima, poput kabrioleta ili nečeg sličnog – ali trenutno je naš puni fokus na portfoliju koji pokriva taj veliki otisak. Ti automobili bili bi samo nišni modeli."

Prvo osnovni modeli, kasnije projekti iz strasti

Škoda je postala jedna od uspješnih priča VW Grupe, postupno gradeći imidž marke i povećavajući prodaju tijekom posljednja dva desetljeća. U 2024. proizvođač je zabilježio rekordne brojke, s 28 milijardi eura (32,8 milijardi dolara) prihoda i 926.600 prodanih vozila. S takvim rezultatima, prirodno je pitati se kada bi Škoda konačno mogla dati zeleno svjetlo modelu koji se više tiče strasti nego količine.

Više: Škoda Racing Concept dokazuje da vlakna čine auto bržim

Zellmer to ne isključuje, ali kaže da se neće dogoditi odmah. U doglednoj budućnosti, fokus ostaje na učvršćivanju linije električnih vozila marke. Međutim, optimističan je da će moći proširiti horizonte u sljedećem desetljeću.

"Jednom kad smo posložili naš portfolio na određeni broj automobila, gdje svaki stil karoserije prodaje više od 100.000 jedinica godišnje – tada možete početi razmišljati o više ideja", rekao je. "Već prodajemo više od 200.000 Octavia svake godine."

Bi li nišni električni automobil mogao postati stvarnost?

Direktor Škode također je istaknuo da razvoj nišnog modela možda nije toliko resursno intenzivan kako zvuči. S već postojećom platformom, marka bi jednostavno mogla dizajnirati novu karoseriju na postojećem sustavu performansi električnog vozila. A sudeći po specifikacijama modela Enyaq RS, koji razvija 335 KS (250 kW / 340 PS), električnom sportskom automobilu izgrađenom na toj osnovi sigurno ne bi nedostajalo snage.

Ali na Zellmerovom umu nisu samo sportski automobili. Spomenuo je i Yeti, kompaktni crossover koji je Škoda prodavala između 2009. i 2017., a koji još uvijek ima vjernu bazu obožavatelja. "Volio bih ponovno vidjeti Yeti, jer mislim da taj automobil ima tako dobar karakter, ima tako dobro ime i lojalnu bazu, znate. Zadivljen sam koliko ljudi mi još uvijek govori o njemu."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.