FERRARI užurbano radi na svom prvom potpuno električnom automobilu, a sada su iz Maranella otkrili datum premijere, pa čak i moguće ime.
U Ferrariju su dugo bili sigurni: čisti električni automobil iz Maranella neće postojati, barem ne u ovom desetljeću. To je obećanje koje je predsjednik Nadzornog odbora John Elkann dao još 2020. godine, da bi svoju izjavu opovrgnuo samo godinu dana kasnije. Od tada je i službeno poznato da Ferrari razvija svoj prvi električni automobil.
Nakon nekoliko godina razvoja, na nedavnom sastanku s investitorima, John Elkann otkrio je da bi prvi električni automobil marke trebao službeno debitirati 9. listopada 2025. godine. Pritom je dodao: "Jedva čekamo otkriti Ferrari Elettrica." To je potaknulo nagađanja - hoće li se novi Ferrari zaista zvati "Elettrica"? Elkann je, naime, talijanski izraz za "električni" upotrijebio više puta.
Iako se ime ne čini osobito kreativnim, uklopilo bi se u trenutnu Ferrarijevu nomenklaturu. Posljednjih godina marka sve češće koristi talijanske nazive umjesto izmišljenih riječi ili kombinacija brojeva. Upečatljivi primjeri su "LaFerrari" (Ferrari) ili "12Cilindri" za aktualni vrhunski model s dvanaest cilindara. Stoga se imenovanje prvog električnog modela "Elettrica" čini logičnim. Stručnjaci se, međutim, ne slažu hoće li Ferrari zaista ostati pri tako jednostavnoj oznaci, no ta mogućnost nije isključena.
Osim rasprave o imenu, zasad je poznato vrlo malo detalja o električnom prvijencu iz Maranella. Iako se prototipovi već neko vrijeme testiraju u javnosti, informacije su i dalje oskudne. Kruže glasine da bi Ferrari mogao koristiti motore u kotačima, no to je u ovom trenutku čista pretpostavka.
Snažno kamuflirani prototipovi sugeriraju da će "Elettrica" biti svojevrsni crossover, budući da je riječ SUV u Maranellu omražena. Očito je da će novi model biti četverovratni, što se čini smislenim potezom kojim bi Ferrari, osim postojećih kupaca, mogao privući i potpuno novi krug klijenata.
Da Ferrari ozbiljno shvaća svoju strategiju elektrifikacije, potvrđuje i otvaranje takozvane "e-zgrade" u lipnju 2024. godine. U tom novom kompleksu bit će objedinjeni procesi istraživanja, razvoja i proizvodnje, jer Ferrari želi sve ključne komponente poput elektromotora, baterijskih modula i pretvarača razvijati i proizvoditi unutar tvrtke.
Iako "Elettrica" neće biti klasični dvosjedni sportaš, Ferrari pridaje najveću važnost emocionalnom iskustvu vožnje. Tome bi trebao pridonijeti i poseban zvučni modul koji će autentično simulirati zvuk motora s unutarnjim izgaranjem - tehnologiju koju je Ferrari patentirao 2023. godine. Konkretni podaci o performansama još nisu poznati, ali se očekuje da će biti impresivne.
Ferrari je već duboko u svijetu elektrifikacije s hibridnim modelima SF90 i 296, koji su zaslužni što je prošle, 2024. godine, čak 51 posto svih prodanih Ferrarija bilo elektrificirano. S novim hiperautomobilom F80, ograničenim na 799 primjeraka, i nadolazećom "Electricom", taj bi se udio trebao dodatno povećati. Što se tiče cijene, Ferrari je suzdržan, no pretpostavlja se da će se prvi električni automobil iz Maranella kretati u rangu od oko 500.000 eura. Više detalja, uključujući i konačno ime, saznat ćemo najkasnije 9. listopada.