Mnogo se toga promijenilo za Porsche od izlaska na burzu 2022. godine, a ne radi se samo o cijeni dionice koja je pala na manje od polovice svoje vršne vrijednosti. Smanjila se i prodaja, a s njom i povjerenje u plan budućih modela usmjerenih isključivo na električni pogon. Sada šef tvrtke priznaje da je okretanje leđa motorima s unutarnjim izgaranjem možda bilo preuranjeno te poduzima korake da ispravi smjer.
Možda je riječ "pogreška" prestroga. Porsche je svoju strategiju, koja je uključivala postupno ukidanje modela 718 i Macan s klasičnim motorima u korist električnih verzija, temeljio na tržišnim signalima koji su tada ukazivali na snažan i održiv rast prodaje električnih vozila. Problem nije bio u tome što je Porsche krivo pročitao signale, već u tome što su se sami signali pokazali pogrešnima.
"Nastavljamo se suočavati sa značajnim izazovima diljem svijeta", priznao je izvršni direktor Oliver Blume prilikom objave polugodišnjih rezultata. Oni su pokazali da je ukupna prodaja pala za 6 posto, dok je dobit potonula za alarmantnih 67 posto. "Ovo nije oluja koja će proći. Svijet se dramatično mijenja, i iznad svega, drugačije nego što se očekivalo prije samo nekoliko godina", dodao je.
To ne znači da Porscheovi električni automobili nisu dobro prihvaćeni. Prodaja Taycana bila je snažna sve do nedavno, a novi Macan Electric pokazao se kao velik uspjeh. Više od trećine svih Porschea prodanih u Europi sada su potpuno električni, a polovica kupaca Macana, najprodavanijeg modela marke, odlučuje se za električnu verziju. Ipak, sporiji rast tržišta električnih vozila od očekivanog, posebno u SAD-u, znači da je taj segment manji nego što se predviđalo.
Dio Blumeovog plana za stabilizaciju poslovanja jest ulaganje više energije u modele s motorima s unutarnjim izgaranjem. "Uravnoteženiji portfelj pogonskih sklopova od 2028. nadalje poboljšat će tržišnu poziciju i poduprijeti održiv dugoročni rast", rekao je Blume.
To nipošto ne znači napuštanje električnih vozila, no električni Macan ipak dobiva prethodno neplaniranog brata s klasičnim motorom. Na pitanje investitora o nasljedniku Macana s motorom s unutarnjim izgaranjem, Blume je otkrio da će biti predstavljen najkasnije do 2028. godine.
"Neće biti kasnije od 2028. Razvijamo kompaktni SUV s verzijama s motorom s unutarnjim izgaranjem i hibridnim verzijama", izjavio je Blume. "Ubrzavamo proces s vrlo kratkim vremenima razvoja i stvaramo vrlo, vrlo tipičan Porsche za ovaj segment, a također i drugačiji od električnog Macana. Stoga mislimo, posebno za SUV-ove, da ćemo imati vrlo fleksibilnu ponudu proizvoda između Macana i Cayennea kroz sve opcije pogonskih sklopova."
Ono što Blume nije pojasnio jest hoće li novi kompaktni SUV zadržati ime Macan ili će debitirati pod novom oznakom. Ta bi odluka mogla signalizirati koliko blisko Porsche namjerava povezati dva modela. Uz to, i veći Cayenne bit će ponuđen s izborom električnih i klasičnih motora, a čak bi i nadolazeći super-SUV kodnog imena K1 mogao dobiti opciju s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Proizvodnja više automobila s klasičnim motorima neće riješiti sve probleme, poput pada prodaje od 28 posto u Kini ili potencijalnih novih carina u SAD-u. Ipak, za kupce Porschea, ovaj zaokret i veći izbor pogonskih sklopova koji će donijeti mogu se smatrati samo dobrom viješću.