Tinejdžerica pala na vozačkom jer nije koristila kočnice na Tesli. Kočila je motorom

Foto: Tesla Motors

JEDNA tinejdžerica iz Kanade pala je na vozačkom ispitu jer za usporavanje nije koristila papučicu kočnice, već se oslanjala na sustav regenerativnog kočenja svog električnog automobila. Iako je riječ o standardnoj funkciji modernih vozila, ispitivač je zaključio da automobil nije ispravan, što je pokrenulo raspravu o tome prate li vozački ispiti tehnološki napredak.

Zanimljivu priču donosi Carscoops. Slučaj se dogodio u North Bayu u Ontariju, gdje je kandidatkinja polagala ispit u Tesli Model Y. Budući da je automobil posudila od oca, nije znala kako isključiti funkciju regenerativnog kočenja, koja automatski usporava vozilo čim se makne noga s papučice gasa. Ispitivač iz tvrtke Drive Test Ontario ocijenio ju je negativno jer nije aktivno koristila papučicu kočnice.

Tehnologija protiv tradicije

Otac djevojke, Eric Simard, za CBC News izjavio je da ispitivač nije dopustio njegovoj kćeri da ga nazove kako bi pitala za upute o isključivanju sustava. Umjesto toga, u izvješću je označio da je vozilo "neispravno", iako je radilo točno onako kako je tvornički predviđeno. Dodatni negativni bodovi upisani su i zbog zvučnog signala kojim je Tesla upozorila da se na semaforu upalilo zeleno svjetlo.

"Smatram to prilično frustrirajućim jer iako je riječ o regenerativnom kočenju i ne koristite papučicu kočnice, vi ste jasno onaj koji ima potpunu kontrolu nad zaustavljanjem ili usporavanjem vozila", rekao je Simard.

Nedosljedni standardi i nejasni propisi

Nakon što je svoje iskustvo podijelio na Facebooku, Simard je saznao da ovo nije izoliran slučaj. Drugi kandidati iz Ontarija imali su različita iskustva - nekima je bilo dopušteno koristiti regenerativno kočenje, dok su drugi morali deaktivirati tu funkciju. Čini se da problem leži u tome što ni Drive Test Ontario ni Ministarstvo prometa Ontarija nemaju jasan stav o ovoj tehnologiji.

"Od podnositelja zahtjeva očekuje se da razumiju kako sustav njihovog vozila - uključujući držanje unutar trake, regenerativno kočenje, adaptivni tempomat i automatizirano parkiranje - može utjecati na upravljanje i performanse tijekom cestovnog ispita", stoji u odgovoru koji je glasnogovornica Ministarstva Julia Caslin poslala CBC-u. Međutim, u odgovoru se nigdje izričito ne navodi da vozači moraju pritisnuti papučicu kočnice, a na službenim stranicama Ministarstva ne spominje se regenerativno kočenje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.