Novi Scenic dolazi

 Foto: Renault

RENAULT će u Ženevi premijerno predstaviti novi Scenic i tako još jednom obilježiti dva desetljeća jednog od najuspješnijih Renaultovoh modela. 
 
Renault Scenic je kao prvi kompaktni monovolumen europske automobilske industrije dogurao do dvadesetog rođendana. Tri generacije i gotovo pet milijuna prodanih primjeraka doveli su Scenica od posebne izvedbe Megane obitelji, pa sve do novog modela i brojnih specijalnih izvedbi. 
 
Koliko je Scenic uspješan najbolje govori konkurencija, koja je odgovor ponudila sa zakašnjenjem. Ideje začeta 1991. godine studijskim modelom na frankfurtskom salonu automobila zaživjela je u proizvodnom izdanju 1996. godine kao dodatna karoserijska izvedba iz obitelji Megane, ali i treći monovolumen u ponudi Renaulta. Stigavši na scenu nakon Espacea i Twinga, Scenic je postavio nove standarde na koji su odgovore u godinama koje su uslijedile ponudile gotovo sve automobilske marke. 
 
Prostranost i praktičnost ostale su temeljne vrijednosti modela, a u stopu ih je pratilo moderno uređenje i bogata oprema. Tri individualna sjedala u drugom redu, brojni pretinci i po visini podesiva polica prtljažnika samo su neki od detalja zbog kojih je Scenic postao tražena roba. 
 
Prva generacija Scenica je uz jedan značajniji facelift (1999. g) ostala prisutna sve do 2003. godine, kada se miljenik obitelji predstavlja u potpuno novom izdanju. Tada je već sazrijela i konkurencija, pa novi Scenic kreće u borbu za opstanak na vrhu protiv rivala kao što su Opel Zafira i Citroën Xsara Picasso.
 
Scenic II potvrdio je svoj status obiteljskog automobila i predvodnika kao jedini monovolumen u segmentu koji se proizvodio u trima inačicama: kraći peterosjed duljine 4,30 m i dvije dulje inačice s pet ili sedam sjedala duljine 4,50 m. Međutim ono značajnije je kako je novi model modularni dizajn i praktičnost podigao na novu razinu s novim funkcijama, uključujući klizni pretinac za odlaganje na središnjoj konzoli, širokokutni retrovizor i suvozačevo sjedalo koje se moglo preklopiti u posve ravnu površinu. Dovoljno je reći da je ukupni kapacitet svih pretinaca dosegao gotovo 100 litara. 
 
Osim povoljne ergonomije kao posljedice višeg položaja sjedenja i podignute ručice mjenjača, ovaj je model sa pet zvjezdica na Euro NCAP-ovom ispitivanju 2003. godine postao najsigurniji automobil u klasi. 
 
Treća generacija Scenica i Grand Scenica svjetsku je premijeru imala u ožujku 2009. na ženevskom salonu automobila. U svijetu koji se sve brže mijenja ovi su se modeli prilagodili očekivanjima kupaca i pružili im još više udobnosti i modularnosti, ali se i izraženije međusobno vizualno distancirali.
 
Kod ove generacije naglasak je na udobnosti, pa po lansiranju postaje rekorder po pitanju prostora za koljena u drugom i trećem redu sjedala u segmentu kompaktnih monovolumena. Moderni motori i bogata oprema ostali su prepoznatljivi za ovaj model. 
 
Renault je na Ženevskom salonu automobila 2011. godine predstavio R-Space i tako najavio novu etapu u razvoju budućih monovolumena. Upravo je taj koncept postao nadahnuće za razvoj nove, četvrte po redu generacije Scenica, koju ćemo uskoro moći upoznati. 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.