NISSAN doslovno puca po šavovima.
Ovo će biti izuzetno težak tjedan za Nissan. Prema najnovijim informacijama Nissan se nalazi u velikim financijskim problemima. Iako još ima novaca na zalihama, negativni financijski rezultati sugeriraju Nissanovog upravi kako je vrijeme da se krene s velikim promjenama.
Nissan je zaključio najgoru godinu u posljednja dva desetljeća. Operativna dobit je prošloj poslovnoj godini zaključenoj 31. ožujka pala za 87.7 posto, a kao glavni uzroci spominju se „smanjena prodaja, pritisak na cijene i povećani troškovi“. Uzevši u obzir troškove restrukturiranja od 405 milijuna dolara, Nissan je ostvario neto gubitak od 4.5 milijardi dolara.
Loši poslovni rezultati dijelom iznenađuju er je Nissan u svijetu pao u prodaji tek 2.8 posto, i to zahvaljujući kineskom minusu od 12.2 posto.
"Naši financijski rezultati za cijelu godinu poziv su na buđenje“, rekao je izvršni direktor Nissana Ivan Espinosa. "Stvarnost je vrlo jasna. Naši varijabilni troškovi rastu. Fiksni troškovi veći su nego što to naši trenutačni prihodi mogu podnijeti.“
Zbog toga je Nissan već proglasio poslovnu godinu 2025. prijelaznim razdobljem. Predviđa se da će globalna prodaja blago pasti, a gubici će se povećati, iako još nije poznato točno koliki će ti gubici biti. Neizvjesnost oko carina dodatno otežava prognoze za gotovo sve proizvođače automobila, no Nissan trenutačno procjenjuje da će ih carine stajati otprilike 3 milijarde dolara.
RE: Nissan je službeni naziv novog poslovnog plana oporavka tvrtke. Počinje s likvidnošću – Nissan još uvijek raspolaže s 23 milijarde dolara, uz dodatnih 14,2 milijarde dolara kreditnih linija. Prvi korak u planu je smanjenje troškova, a Espinosa je potvrdio kako će uslijediti dodatnih 10.000 otkaza, čime će se ukupno ukidanje radnih mjesta popeti na oko 20.000 ljudi.
Većina otkaza bit će na strani radnika, uglavnom zbog zatvaranja sedam tvornica, čime će se njihov broj smanjiti na deset. Sve bi to trebalo biti dovršeno do 2027. godine.
Što se tiče razvoja novih proizvoda, tvrtka planira smanjiti troškove inženjeringa za 20 posto i postići 70-postotno kompleksnosti procesa. Vrijeme razvoja također će se smanjiti s 50 na 30 mjeseci, a ukinut će se šest različitih automobilskih platformi 8ostaje ih sedam). Ako sve bude išlo po planu, ove mjere trebale bi smanjiti troškove za 3.4 milijarde dolara.
Zaustavlja se i razvoj pojedinih novih modela. Bez otkrivanja o kojim se modelima radi, Nissan navodi da je rad na „naprednim i projektima nakon poslovne godine 2026.” obustavljen, a to znači od travnja 2026. godine. Tijekom ove stanke, otprilike 3.000 ljudi iz istraživačko-razvojnog tima će se „fokusirati na inicijative za smanjenje troškova“.
Konačno, najveći upitnik je Skyline. Nissan je potvrdio nasljednika, ali zasad ne otkriva radi li se o coupeu, limuzini ili, ne daj Bože, SUV-u.