Lamborghini: Prije struje dolaze sintetička goriva

Foto: Lamborghini, Porsche

USPJEH Lamborghinija većim se dijelom oslanja na buku koju stvara konjica skrivena ispod redovito vrlo agresivno krojenih odjela.

Lamborghiniju je potpuno jasno da bi uklanjanje motora s unutarnjim izgaranjem iz jednadžbe negativno utjecalo na potražnju. Uslijed globalnog usporavanja elektrifikacije takva radikalna odluka je odgođena, kao i ona daleko bezazlenija vezana uz lansiranje prvog električnog modela. Lamborghini je prvi put usporio, a nedavno je stigla i potvrda kroz obznanjivanje planova da zadrži motore s unutarnjim izgaranjem "što je dulje moguće". 

No, to ne znači da se tu obvezno mora raditi o benzinu. Naime, novi twin-turbo 4,0-litreni V8 može raditi na sintetičko gorivo bez ikakvih značajnih gubitaka po pitanju performansi.

U intervjuu za australski magazin CarExpert, glavni tehnički direktor Lamborghinija izjavio je da bi sintetičko gorivo "moglo biti spas za motore s unutarnjim izgaranjem". Rouven Mohr dodao je da novi motor iz modela Temerario može "postići optimalnu učinkovitost i performanse s oba rješenja – benzinom i e-gorivom".

Pritom se osvrnuo na emocionalni aspekt, tvrdeći da električna vozila još uvijek ne mogu izazvati istu uzbuđenost kao automobili s klasičnim motorima.

"Ako mene pitate za emocije, kao što sam već rekao, trenutno ne vidim uvjerljivo električno rješenje. Njegovo će vrijeme doći, vjerujte mi, jer ovakve tehnološke transformacije zahtijevaju više vremena." No čak i kad zaljubljenici u automobile prihvate ideju atraktivnih električnih vozila, Mohr vjeruje da će doći trenutak kad će mladi reći: "OK, ti stari motori s unutarnjim izgaranjem su zapravo fora."

Lamborghini sve nade polaže u sintetičko gorivo kako bi produžio životni vijek klasičnih motora i nakon 2035., kada Europska unija planira zabraniti prodaju novih automobila koji emitiraju štetne plinove. Ta odluka ipak ne zabranjuje izričito motore s unutarnjim izgaranjem jer ostavlja prostor za e-goriva, pod uvjetom da su ugljično neutralna.

Sintetička goriva još uvijek nisu široko prihvaćena, a čak i ako to postanu u idućim godinama, ostat će osjetno skuplja od fosilnih. No to vjerojatno neće odvratiti Lamborghinijeve kupce, kao što neće ni Porscheove. Naime, Lamborghini je dio Volkswagen Grupe, kojoj pripada i Porsche. To je važno jer Porsche od kraja 2022. proizvodi e-gorivo u Čileu.

Porsche tvrdi da je njegovo električno gorivo "proizvedeno od vodika dobivenog isključivo iz obnovljivih izvora energije i CO₂ (ugljičnog dioksida)". Gorivo se proizvodi u industrijskim količinama u suradnji s čileanskom tvrtkom Highly Innovative Fuels (HIF), s ciljem da se motori s unutarnjim izgaranjem učine što je moguće više ugljično neutralnima.

Porsche je obećao da će posljednji automobil koji će proizvesti s klasičnim motorom biti upravo model 911, i naravno, moći će voziti na e-gorivo. Za sintetička goriva zainteresirani su i drugi egzotični proizvođači, ali i velikoserijske marke. Tu se prvenstveno misli na japanske proizvođače poput Toyote koja vjeruje u budućnost motora s unutarnjim izgaranjem.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.