16 cilindara i do 490 km/h maksimalne brzine – Bugatti Veyron 16.4 proizvodio se između 2005. i 2015. godine, a odmah je postao legenda. No, kako je ovaj hiperautomobil dobio svoje ime? Tko ili što je Veyron?
Pierre Veyron bio je francuski trkaći vozač i inženjer, blisko povezan s markom Bugatti tijekom 1930-ih godina. Nije bio samo talentirani vozač, već i testni vozač, razvojni inženjer i osobni suradnik Ettorea Bugattija, osnivača marke.
Zahvaljujući svojem dubokom mehaničkom razumijevanju – izoštrenom ne samo iz vozačeve kabine već i kroz rad u radionici – Veyron je postao neprocjenjiva poveznica između staze i inženjerskog tima. Tijesno je surađivao s ekipama u Molsheimu, dajući povratne informacije u stvarnom vremenu koje su pomogle u finom podešavanju performansi i razvoju Bugattijevih trkaćih automobila.
Najpoznatiji je po pobjedi na utrci 24 sata Le Mansa 1939. godine u Bugattiju Type 57C Tank, zajedno s Jean-Pierreom Wimilleom. Ta pobjeda bila je kruna Bugattijeva zlatnog trkačeg doba prije Drugog svjetskog rata.
U godinama nakon rata, Pierre Veyron se postupno povlačio iz natjecateljskog utrkivanja, no ostao je cijenjena figura u Bugattijevu svijetu. Posvetio se inženjerstvu i obitelji, ali njegov utjecaj na trkaće nasljeđe brenda nastavio se osjećati.
Kada je Bugatti u 2000-ima odlučio razviti novi superautomobil koji bi nosio brend u 21. stoljeće, odlučeno je da se automobil nazove Veyron, u čast čovjeku koji je svojim doprinosom ostavio neizbrisiv trag u povijesti marke. Ime nije bilo samo počast, već simbol povijesti, inženjerske izvrsnosti i trkačke strasti.