Lexus CT200h: Premium s eko predznakom

TESTIRALI smo ne samo prvi Lexusov kompakt, već i prvi model tvrtke koji se obraća dobrostojećim kupcima mlađe životne dobi. S obzirom kako ovo nije samo lifestyle proizvod već i tehnološki napredan automobil, široki obzori i obrazovanost ovdje bi mogli samo pomoći.

Hibridna tehnologija više nije velika novost, čak ni u provincijskim okvirima domaćeg HR tržišta, no kada se ona ukomponira u kompaktan premium automobil to je već prava premijera. Upravo tako, još uvijek nitko nije po principu "tehnologija dostupna svima" ponudio hibridni pogonski sklop osim same Toyote, Lexusovog oca i majke. Stoga je pravo vrijeme za Lexus kojemu ionako nedostaje neki iole probitačniji model kako bi se uspješnije mogao sučeliti s njemačkim trojcem, vladarima premiuma u vjerojatno svim segmentima.

U svojem najmanjem pakiranju Lexus je uspio učiniti ono najbolje iz višegodišnjeg L-finesse dizajnerskog programa. Konačno jedan vizualno originalan i oku ugodan japanski automobil koji se nema čega stidjeti. Možemo ići i korak dalje te konstatirati kako je upravo CT200h najljepši automobil u ponudi Lexusa i šire.

Naglašena agresivnost nadopunjuje dinamičnost osnovne forme koja u konačnici odaje dojam modernog automobila izražene solidnosti. Upravo su agresivna nota i čvrst stav ono što najviše privlači, posebno na automobilu u bijelom finišu kakav je nas dopao.

Zamjetan sprijeda s koso postavljenim LED-icama i "zarezanim" odbojnikom CT200h je upadljiv i na boku s originalno završenim stražnjim krajem.

Veseli činjenica kako straga nije ponestalo mašte već su u Lexusu uspješno završili priču odlučivši se za kraj s po visini minimiziranim stražnjim staklom i horizontalno razvučenim svjetlima. Recept je to koji će dodatno povećati dojam širine i prije spomenute čvrstine.

Pravi premium osjećaj i posljedičnu kvalitetu izrade nalazimo u kabini. Gotovo filigranski precizno izvedeni spojevi, izrađenost detalja i kvaliteta materijala opravdavaju Lexusovo ime. Ovdje se ne nazire taj premium osjećaj već on živi punim plućima.

Svejedno je govorimo li o prednjoj armaturi, šavovima kožom presvučenih sjedala ili opremljenosti ekskluzivnost visoke klase ne može se osporiti. Istina, ponuda prostora nije na zavidnoj razini, posebno na stražnjoj klupi, a pogotovo u prtljažniku gdje dragocjeni volumen uzimaju NiMH baterije.

Upravo nedostatak tovarnog prostora ruši uporabnu vrijednost automobila jer sa 275 litara korisnog volumena teško se može uživjeti u obiteljsku ulogu. Stvar donekle spašava dvostruka podnica, kao i usjek u podnici u koji se može spremiti rolo (link). Tamo mu je i mjesto jer će tako omogućiti trpanje stvari sve do krova (375 l). Straha od neželjenih pogleda nema jer su zatamnjena stakla izvana neprovidna.

Prednja armatura i raspored svih komandi izvedeni su u skladu s očekivanjima. Posebno nas se dojmila visoko postavljena središnja konzola, poput raskošnih sportaša na boku presvučena kožom. Ipak, najviše pozornosti privlače mjerni instrumenti ispred vozača. Vrlo čitki i jasno definirani ne ostavljaju prostora zamjerkama, već nude i dodatnu dozu šarma.

Naime, u eco modu kada je potrošnja goriva minimalna uz pokazivač trenutne faze rada pogona ploča ima dodatno plavo osvjetljenje. Izborom Sport načina rada pokazivač ustupa mjesto klasičnom mjeraču broja okretaja, a rasvjeta poprima crvenu boju (link).

Detalj je to koji nije presudan za kvalitetu vožnje, no opet veseli. Isto raspoloženje budi Mark Levinson surround audio sustav koji omogućava da svaka osoba u automobilu čuje jednako kvalitetan zvuk. Inače, serijska oprema je više no izdašna (pogledati tablicu), a mi ćemo samo rezimirati kako je sve uključeno, pa čak i zračni jastuk za koljena suvozača.

Kao i na većim Lexusima svim iole važnim funkcijama se upravlja putem Remote Touch sustava, koji izgledom, a u neku ruku i logikom uvelike podsjeća na klasičnog "miša" svojstvenog kućnim računalima. Sve funkcije automobila prikazuju se na središnjem LCD zaslonu koji služi i za projekciju navigacije, kao i pregled potrošnje, telefon i sl.

Ergonomija, posebno vozačka je odlična, s vrlo niskom sjedećom pozicijom i odlično odmjerenom pozicijom (podesivog) sportskog upravljača. Zasmetati može tek preglednost prema straga, no i to rješava moderna tehnologija - kamera za vožnju unatrag.

Polako dolazimo i do onog najvažnijeg - srca automobila. Ovdje je hibridno i preuzeto s Priusa, što u prijevodu znači da pritiskom na tipku Start u automobilu i dalje vlada apsolutna tišina. U svojoj drugoj generaciji Lexus Hybrid Drive dolazi s poznatom kombinacijom 1,8 benzinskog motora zasnovanog na Atkinsonovom kružnom procesu i elektromotora.

No sada je elektronika zaslužena za nadzor rada pogon unaprijeđena, a algoritam upravljanja optimiziran. U prijevodu to znači da pogonski sustav bolje sluša želje vozača, suradnja dvaju izvora energije je uvjerljivija, a prilagodljivost uvjetima ceste agilnija.

Premda benzinac razvija 99 KS i 142 Nm, a elektromotor 82 KS i 207 Nm, sustav može isporučiti do maksimalno 136 KS. Više no dovoljno za uzorne performanse, 10,3 sekunde do 100 km/h i maksimalnih 180 km/h.

Područje gdje je ovaj Lexus gotovo nenadmašan svakako je potrošnja goriva. Prosjek testa od 5,3 l/100 km, s krajnjim vrijednostima od 4,2 l/100 km na otvorenoj cesti, pa sve do 6,3/100 km na autocesti vrijednosti su koje neće ponoviti niti jedan serijski benzinac ili dizelaš ekvivalentne snage. Niskoj potrošnji je od pomoći i odlična aerodinamika (cw = 0,29), kao i primjenom aluminija reducirana masa vozila (1.370 kg).

Što se tiče samih voznih osobina pretjeranih razlika u odnosu na ostale hibride nema. Ako se forsira gas motor će urlati, u laganoj vožnji će biti nečujan, u ECO modu krajnje trom, a u Sport modu na mahove agilan.

Prihvati li vozač stil vožnje koji hibridna vozila zahtijevaju kao jedini problem manevarskim svojstvima ostaju izražene uzbrdice s vezanim zavojima, kada se traži malo više strpljenja i pažnje. Inače, ovjes je posložen dosta tvrdo, a udobnosti ne pridonosi ni nešto kraći međuosovinski razmak u odnosu na dosadašnja Lexus iskustva. Ovdje recimo i kako je podvozje modela uzeto od Sciona tc, a stražnji ovjes od HS250h.

I polako smo stigli do zadnjeg poglavlja u kojem ide priča o cijenama i nezainteresiranosti hrvatske vlasti da potpomogne eko vozila. Da riječi bez dijela gube na vrijednosti mogli bi u ovo predizborno vrijeme možda postati svjesni i državni namjesnici. A tada bi se mogli odreći i njemačkog trojstva za kojeg su bili vezani valjda još pupčanom vrpcom. Ne zavaravajmo se, vjerojatno se ništa neće desiti, pa ostaje da kažemo kako CT200h starta i startat će cijenom od 227.115 kn, a penje se sve do 329.280 kn.

Veliki su to izdaci, ali velika je i stvar imati Lexusa, zar ne? U svakom slučaju iznos je to za čiju protuvrijednost možete dobiti najmanjeg Lexusa čistokrvnih karakteristika ekološkog proizvoda. Na ruku mu idu originalan dizajn, vrhunska kvaliteta i oprema, te vrlo niska potrošnja goriva. Uostalom, ipak je to automobil razvijen za zabavu u vožnji, a mjesta i načina za zabavu ovdje definitivno ima.

Važnija serijska oprema (Luxury Premium):

Hibridni pogon

Bezstupanjski mjenjač (E-CVT)

EV način rada (električni mod)

HAC pomoć pri usponu

LED dnevna i kratka svjetla (sprijeda i straga)

Prednji zračni jastuci  (dvostupanjski)

Bočni zračni jastuci

ABS/BAS/ECB-R/BOS/EBD

Navigacijski sustav (7", daljinsko upravljanje)

Dvostruko dno prtljažnika

Interijer presvučen kožom

Grijanje prednjih sjedala

Protuprovalni sustav

Stražnji krovni spojler

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena osn. modela (Eco)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.