Proizvođači električnih vozila često koriste stara imena brendova s različitim uspjehom. Danas vam dajemo priliku da odaberete koju bi marku trebalo vratiti kao proizvođača isključivo električnih automobila.
Danas se čini da automobilska povijest postaje poput rotirajućih vrata, gdje se stara imena vraćaju u središte pozornosti brže nego što možete izgovoriti "retro-futuristički povratak". Svakih nekoliko godina još jedan davno ugasli automobilski brend ili naziv izvlači se iz arhive, pričvršćuje na novu EV platformu i predstavlja publici koja je ili oduševljena ili zbunjena (ili, ako ste pravi ljubitelj benzinaca, ravnodušna).
Još: Koji konceptni automobil ste sretni što nikad nije ušao u proizvodnju?
Ponekad su rezultati iznenađujuće dobri, poput električnog povratka Hummera koji je pronašao svoje mjesto, a Scout također izgleda obećavajuće. No nije svako oživljavanje uspješno. DeLorean, Hispano Suiza i Detroit Electric svi su pokušali, ali recimo samo da rezultati nisu baš "elektrificirali" tržište.
Ali okrenimo priču. Što kad bi odluka bila vaša? Možete izabrati bilo kojeg ugaslog proizvođača automobila, u bilo kojem smjeru. Koju biste marku oživjeli i kako biste je pretvorili u uspješan EV startup?
Na nedavnom Reddit forumu s sličnim pitanjem, autor je posebno spomenuo Saab. Nema sumnje da bi ta inovativna tvrtka fokusirana na sigurnost mogla dobro uskladiti svoje vrijednosti s prednostima električnih vozila. Fleksibilnost koju nude električni pogoni je ogromna. To bi moglo omogućiti novom Saabu da bude još kreativniji. Brend se uvijek isticao prije nego što je ugašen; čak i kad je koristio platforme drugih proizvođača, njihovi automobili bili su jedinstveni među korporacijskim srodnicima.
Možda je najbolji odgovor onaj prikazan na slici iznad. Pontiac je ugašen zbog financijske krize 2008., i to u najgore vrijeme. Bob Lutz bio je odlučan učiniti marku rivalom BMW-u s automobilima stražnjeg pogona u fokusu. To se nikad nije ostvarilo. Kakav bi utjecaj imao Pontiac kad bi se vratio s automobilom koji nadmašuje novi Dodge Charger Daytona u svakom pogledu. To bi bio ogroman uspjeh.
S druge strane, AMC bi mogao biti primamljiva opcija. Mali američki proizvođač mogao je biti povijesno uspješan da su se neke stvari u povijesti drugačije odvile. Bez sumnje je bio inovativna marka s mnogo dobrih ideja. Danas se podignuti Eagles prodaju po visokim cijenama, a Cherokee ostaje veliko postignuće koje je značajno doprinijelo pokretu kompaktnih crossovera.
Mogli bismo nastaviti s nabrajanjem različitih brendova. Edsel, Mercury, Cizeta, Jensen, Studebaker, Packard, Imperial i mnogi drugi su dostupni. Kad bih osobno morao izabrati jednog, bio bi to TVR. Svi možemo koristiti malo ludosti u našim životima, a kad bi se TVR pozicionirao kao McMurtryjov rival sa slično ludom tehnologijom, mislim da bi mogao biti pravi pobjednik.
Što vi mislite? Koji davno ugašeni proizvođač automobila zaslužuje još jednu priliku, ovaj put s elektronima umjesto benzina? Pustite mašti na volju, ovo je ipak fantazija. Nema pogrešnih odgovora. Dobro, možda Fisker. Imao je svoje prilike - i sve ih je prokockao...