Nekada je za razvoj automobila, od prve skice do serijskog modela, trebalo četiri do pet godina. U današnjoj dinamičnoj eri električnih vozila kineski proizvođači uspjeli su skratiti vrijeme razvoja na samo dvije godine.Tradicionalni proizvođači automobila prisiljeni su prilagoditi se takvim vrtoglavim razvojnim ciklusima.
Čak je i Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila po broju prodanih vozila, ozbiljno uzdrmana. Tvrtka se muči održati korak na brutalno konkurentnom kineskom tržištu električnih vozila, gdje marke poput BYD-a, Xpenga, Zeekra i Cheryja vode žestoku bitku za prevlast.
Prema izvještaju Reutersa, tijekom zajedničkog razvoja električne limuzine bZ3 s tvrtkom BYD, Toyota je ostala zapanjena tempom i radikalno drugačijom inženjerskom kulturom kineskog partnera. Navodi se da su u Toyoti bili "zaprepašteni" metodama koje BYD primjenjuje. Posebno ih je iznenadila spremnost BYD-ovih inženjera da odobravaju velike promjene u dizajnu čak i u kasnim fazama razvoja projekta.
BYD je, poput mnogih kineskih konkurenata, prigrlio etos Silicijske doline: kreći se brzo, riskiraj, lansiraj proizvod rano, a eventualne nedostatke ispravljaj naknadno. To obično rezultira električnim vozilima koja pri lansiranju možda nisu savršeno dorađena, ali su "dovoljno dobra" za tržište, a zatim se brzo poboljšavaju, najčešće softverskim nadogradnjama.
S druge strane, Toyota je svoju reputaciju pouzdanosti stekla upravo time što je izuzetno oprezna s promjenama. Prema izvješću, Toyota za svaki model obično izradi šest različitih prototipova i svaki od njih testira desecima tisuća kilometara u stvarnim uvjetima.
Iako su u Toyoti bili iskreno impresionirani brzinom i agilnošću BYD-a te čak priznali da imaju što naučiti od mlađeg suparnika, ostali su oprezni.
BYD u međuvremenu izvozi svoja električna i plug-in hibridna vozila diljem svijeta, postajući globalni brend poput same Toyote. Za razliku od Tesle, nudi daleko više modela i neprestano ih osvježava. Tvrtka navodno zapošljava 900.000 ljudi, gotovo koliko Toyota i Volkswagen zajedno.
Limuzina bZ3 -Toyotin odgovor na Teslin Model 3 u Kini - opremljena je BYD-ovom Blade (LFP) baterijom koja nudi doseg do 600 kilometara prema kineskom CLTC ciklusu, što je otprilike 400 kilometara prema američkom EPA ciklusu. To samo po sebi nije zapanjujuće, sve dok ne vidite cijenu: samo 27.000 dolara (oko 25.000 eura) prije ikakvih poticaja. Za prostrano i moderno električno vozilo, to je prava bagatela.
U izvješću se dodaje da su kineski proizvođači uspjeli tako drastično ubrzati razvoj jer njihovi inženjeri rade 12 sati dnevno, šest dana u tjednu. Proizvode manje prototipova i prelaze osjetno manje testnih kilometara u stvarnim uvjetima.
Usvojili su filozofiju "brzog neuspjeha", oslanjajući se više na računalne simulacije i umjetnu inteligenciju umjesto na dugotrajna i skupa testiranja. Njihovi timovi rade na različitim dijelovima vozila paralelno, za razliku od tradicionalnog pristupa "korak po korak" koji primjenjuju zapadni proizvođači.
BYD je trenutno sedmi najveći svjetski proizvođač automobila, s 4.3 milijuna prodanih vozila u 2024. godini, što je manje od polovice Toyotinih 10.7 milijuna.