Opel predstavlja prototip automobila opremljen sustavom koji bi mogao ući i u serijsku proizvodnju na vozilima opremljenim autonomnim sustavom upravljanja.
Najkraće rečeno, ovaj primjerak Opelova SUV-a svjetlom komunicira s pješacima. Na ovogodišnjem Međunarodnom simpoziju o automobilskim svjetlima (ISAL) u Darmstadtu, Opel i Stellantis predstavili su posebno opremljeni Opel Grandland razvijen u suradnji s Tehničkim sveučilištem u Darmstadtu (TU Darmstadt).
Riječ je o tehnološkom demonstratoru koji pokazuje kako bi autonomna vozila 3. razine SAE 3 ("Vozač ne prati promet i nema ruke na upravljaču") u budućnosti mogla komunicirati s pješacima i drugim sudionicima u prometu pomoću svjetlosnih signala i simbola.
Posebno opremljeni Grandland dobio je kameru za detekciju objekata i gesta, kao i AI sustav za predviđanje namjera. Time vozilo prepoznaje uobičajene, ali rizične situacije, primjerice kada dijete istrči na cestu za loptom ili kada pješak naglo izađe između parkiranih automobila.
U trenutku kada automobil vozi autonomno (razina SAE 3 ili viša), prednji i stražnji pokazivači stalno svijetle u svjetloplavoj (cyan) boji. Time se drugim sudionicima u prometu jasno signalizira da vozilo vozi samo. Ostala svjetlosna signatura ostaje bijela.
Ako kamera uoči pješaka na putu, automobil počinje kočiti, a bijela svjetla mijenjaju se u svjetloljubičastu (magenta), dok se na malom zaslonu umjesto klasičnog Opelova "Blitza" prikazuje upozorenje u istoj boji. Kada se vozilo zaustavi, svjetla prelaze u zelenu, a zaslon prikazuje hodajuću figuru, poznatu s pješačkih semafora. To pješaku jasno poručuje da je automobil stao i da može sigurno prijeći cestu.
Ako AI algoritam ne može samostalno donijeti odluku, sustav u skladu s pravilima za napredne sustave pomoći vozaču (ADAS) daje signal vozaču da preuzme upravljanje.
Inženjeri su posebno pazili na izbor boja. Kako pojašnjava Julisa Le, vodeća inženjerka inovacija u Stellantisu, odabrane su boje koje se ne koriste u drugim prometnim funkcijama. Crvena je odmah razumljiva, ali je već rezervirana za kočnice i stražnja svjetla. Zato su svjetloplava i ljubičasta pažljivo testirani i odabrani jer nisu prisutni u prometnim situacijama, a omogućuju jasnu i jednoznačnu komunikaciju.
Projekt je razvijen unutar Opelova centra u Rüsselsheimu, uz podršku Opel Concept Workshopa i studenata Tehničkog sveučilišta u Darmstadtu. Cilj partnerstva je razvoj nove generacije rasvjetnih tehnologija koje će povećati sigurnost i povjerenje u autonomna vozila.
Ovaj konceptualni Grandland pokazuje kako bi vozila sutrašnjice mogla govoriti jezikom svjetla na jednostavan i razumljiv način.