Kia je službeno predstavila tehničke detalje europske izvedbe svog novog električnog SUV-a, modela EV5. Iako je u Kini predstavljen još 2023. godine, verzija za Stari kontinent donosi nekoliko ključnih promjena, a najvažnija se krije ispod lima - dobiva potpuno drugačiju bateriju.
>> Ovako KIA planira pokoriti tržište električnih vozila
Za razliku od kineskog modela koji koristi litij-željezo-fosfatnu (LFP) bateriju, europski EV5 preuzima napredniju nikal-mangan-kobalt (NMC) bateriju kapaciteta 81.4 kWh. Riječ je o istoj jedinici koja se ugrađuje i u manje modele EV3 i EV4, a prema tvorničkim podacima osigurava doseg do čak 529 kilometara s jednim punjenjem.
Podržano je punjenje na brzim DC punjačima snagom do 120 kW, što omogućuje dopunu baterije s 10 na 80 posto kapaciteta za samo 30 minuta. Uz to, EV5 nudi i praktične funkcije V2L (Vehicle-to-Load) i V2G (Vehicle-to-Grid), što znači da automobil može služiti kao izvor energije za vanjske uređaje, piše AutoCar.
Prilikom lansiranja europski kupci moći će odabrati samo jednu pogonsku opciju: motor smješten sprijeda koji razvija 215 KS i 296 Nm okretnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8.4 sekunde. Snažnija izvedba s 302 KS i pogonom na sve kotače, dostupna u Kini, zasad neće biti u ponudi.
Očekuje se da će KIA 2026. uvesti i sportsku GT verziju s više snage, tvrđim ovjesom i simuliranim izmjenama brzina.
Interijerom dominiraju moderni digitalni zasloni: 12.3-inčni za instrument ploču i jednako velik za infotainment sustav, kojima se pridružuje i dodatni 5.3-inčni panel osjetljiv na dodir za upravljanje klimatizacijom. Zanimljivo je da su prednja sjedala u stilu klupe, viđena na kineskom modelu, za Europu zamijenjena klasičnim rasporedom s dva odvojena sjedala i prostranijom središnjom konzolom.
Ključna strateška odluka je i mjesto proizvodnje. Kako bi izbjegla carine Europske unije na električna vozila iz Kine, Kia će europske verzije modela EV5 proizvoditi u Južnoj Koreji.
Prvi primjerci Kije EV5 na europske ceste trebali bi stići već ove zime. Službene cijene još nisu objavljene, no s obzirom na to da EV4 Long Range starta od oko 44.500 €, a veći EV6 Long Range od 53.800 €, procjenjuje se da bi početna cijena za EV5 mogla biti nešto ispod 47.000 €. Time se izravno suprotstavlja popularnim modelima kao što su Audi Q4 e-tron, Nissan Ariya i Hyundai Ioniq 5.