Federalni porezni kredit za električna vozila mogao bi nestati već u rujnu 2025.

Prijedlog će također ukinuti kreditiranje za iznajmljena električna vozila koja nisu proizvedena u SAD-u.

Kupnja novog ili rabljenog električnog vozila mogla bi postati znatno skuplja za samo nekoliko mjeseci.

Dani izdašnih federalnih poreznih olakšica za električna vozila možda su odbrojani, i to brže nego što se očekivalo. Zakonodavci u Senatu sada zagovaraju da se porezni kredit od 7.500 dolara za kupnju novih električnih vozila ukine čak i ranije nego što je prethodno predloženo, potencijalno već 30. rujna 2025.

Ako zakon bude usvojen, trošak kupnje novog električnog vozila mogao bi značajno porasti nakon ukidanja kredita. No promjene ne zahvaćaju samo nova vozila. Isti senatorski proračunski prijedlog također cilja na porezni kredit od 4.000 dolara za rabljena električna vozila, koji bi također mogao biti ukinut u sklopu ovog zakonodavstva.

Ubrzani vremenski okvir

Kako smo izvijestili sredinom lipnja, zakonski prijedlog predsjednika Donalda Trumpa "One Big Beautiful Bill Act" prvi je predložio ukidanje poreznih olakšica za električna vozila, a nedavno su republikanski senatori imali za cilj ukinuti kredit za električna vozila u roku od 180 dana nakon usvajanja zakona. Također su predložili ukidanje kredita za rabljena električna vozila u roku od 90 dana, te su htjeli odmah otkazati kredit za iznajmljena vozila koja nisu proizvedena u Sjedinjenim Državama. Ovaj vremenski okvir bi mogao biti dodatno ubrzan.

Prema najnovijim izmjenama, oba kredita mogla bi nestati već krajem rujna, za manje od tri mjeseca. Zakonodavci namjeravaju dovršiti zakonodavstvo do 4. srpnja, tako da bi odluka mogla doći i ranije nego što se očekuje.

Dvosjekli mač za proizvođače automobila

Ako krediti nestanu, vjerojatno će utjecati na potražnju, barem kratkoročno. Manje poticaja obično znači manje kupaca, i mnogi proizvođači automobila mogli bi osjetiti pad prodaje električnih vozila. Ipak, u donekle proturječnom potezu, isti zakon također predlaže ukidanje kazni za proizvođače koji ne dostižu savezne ciljeve potrošnje goriva. Ta promjena mogla bi ublažiti regulatorni pritisak na proizvođače automobila, potencijalno ublažavajući financijski udarac zbog pada prodaje električnih vozila.

Trgovci traže prijelazno razdoblje

Prodavači automobila već se pripremaju za poremećaje. U razgovoru za Auto News, Nacionalno udruženje trgovaca automobila (NADA) pozvalo je zakonodavce da omoguće glađi prijelaz.

"Trgovci i dalje imaju velike zalihe električnih vozila s približno 140.000 električnih vozila trenutno na parkiralištima trgovaca," izjavila je NADA. "Ako će porezni krediti za električna vozila biti ukinuti, NADA poziva Kongres da uključi razumno prijelazno razdoblje."

Čak i ako se konačni datum ukidanja kredita malo pomakne, sve je vjerojatnije da će krediti za nova i rabljena električna vozila nestati prije kraja 2025. Dakle, ako razmišljate o kupnji ili najmu električnog vozila, možda biste trebali djelovati što prije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.